Auteur Topic: Vranckx: Roemenië, een jeugd zonder ouders  (gelezen 20896 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
Vranckx: Roemenië, een jeugd zonder ouders
« Gepost op: 15 december 2019, 15:11:32 »
Het land van Roberta, Ella, Melissa, Sonja, Caro, Klarissa, en ga zo maar door...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/14/vranckx-roemenie-een-jeugd-zonder-ouders/

Offline Taylor

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3760
    • Bekijk profiel
Vranckx: Roemenië, een jeugd zonder ouders
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2019, 16:52:57 »
Helaas kan ik de documentaire niet zien. Alleen vanuit België kun je deze blijkbaar bekijken.

Ik wil het onderwerp niet bagatelliseren, maar dit geldt niet alleen voor Roemenië, maar ook voor veel andere Oostbloklanden, zoals Bulgarije, Hongarije, Polen, etc., om maar te zwijgen over veel andere landen buiten Europa. Ook heeft het niet per definitie te maken met prostitutie.

Wat ik wel zie en hoor van de dames uit clubs die kinderen hebben, is dat de kinderen goed worden opgevangen door de grootouders en dat de dames regelmatig terugkeren om hun kinderen te zien. Dit is vaak anders bij ouders die ander werk in het buitenland doen. Die zijn vaak vele maanden van huis. De dames uit clubs komen ook met grotere bedragen thuis dan andere ouders en dat geld komt deels ook weer ten goede aan de kinderen. Wat ik hoor en zie, is dat de kinderen vaak wel extra worden verwend. Of dat altijd van goede invloed is, is maar de vraag.

Het is ook nog eens zo, dat de dames wel inkomen moeten genereren. In eigen land kunnen ze weinig tot niets verdienen en om hun kinderen toch een toekomst te kunnen geven, gaan ze werken in het buitenland. Wij bekijken dit met onze westerse bril, waar over het algemeen de ouders elke dag bij hun kinderen zijn. De ideale situatie is uiteraard dat de moeders er dagelijks voor hun kinderen zijn, maar brood op de plank en geld voor een toekomst is denk ik iets belangrijker dan onze 'westerse' ideale situatie.
Penny: Yeah, yeah. My mom gave me the same lecture about my virginity. I gotta tell you, it was a lot more fun taking it out and playing with it.

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Vranckx: Roemenië, een jeugd zonder ouders
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2019, 18:24:28 »
Als je VPN gebruikt en de bits en bytes via Belgie laat lopen, kan je dee docu zien.
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke