Auteur Topic: HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)  (gelezen 35053 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Gepost op: 19 maart 2020, 17:09:30 »
Ik ga dit topic openen en er een sticky aanhangen, zodat iedereen dit makkelijk kan terugvinden.
Hier kan eenieder dingen opperen over wat we kunnen doen voor de dames die hard getroffen worden door de sluiting van het Antwerpse Schipperskwartier.

En neen, ik discrimineer niet de dames van andere ramenbuurten, of dames die in een of andere (sauna)club werken.
Integendeel, eenieder kan hier een toevoeging doen, meer dan welkom.

Ik ga eerst de punten opsommen die al aangekaart zijn in diverse topics.
Persoonlijk:
- steek je favoriete dame wat geld toe
- ga met je favoriete dame naar de supermarkt
- help haar met uitstel te vragen aan de huisbaas voor de betaling van de huishuur (in uitbreiding hiervan: rekening water / elekriciteit / gas / ...)
   DOE DIT AANGETEKEND zodat je bewijzen in handen hebt, en dat zal van een dame al heel wat financieel leed wegnemen. Geen inkomen is al erg genoeg op zich.
In groep:
- Laten we na deze crisis op de een of andere manier werk maken van een sociaal statuut voor alle dames die nu in het gedoogbeleid vast zitten in Antwerpen, zonder enige vorm van sociale zekerheid

Zo, aanvullen maar, en slechts een korte opsomming. Jullie voorstellen uit de doeken doen kan je in"Praatcafé 't kleintje"- momenteel nog de enige horecazaak in Antwerpen die virtueel open is  ;)
https://relaxxxboard.com/index.php/topic,26401.0.html

gr

sm
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2020, 20:05:32 »
Is het zinvol om Violett te vragen of zij kunnen bemiddelen bij vrederechters bv om geen meisjes uit hun woonst te zetten voorlopig? Via het prostitutieteam zijn toch alle gegevens van de meisjes in het SKW bekend.

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2020, 20:20:25 »
Nog een tip om met een kleinigheidje toch te kunnen helpen: online kan je het belkrediet van hun telefoon weer op peil brengen. Kost niet veel, je moet er niet eens je huis voor uit, en ze zijn er heel erg blij mee.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2020, 20:31:46 »
Is het zinvol om Violett te vragen of zij kunnen bemiddelen bij vrederechters bv om geen meisjes uit hun woonst te zetten voorlopig? Via het prostitutieteam zijn toch alle gegevens van de meisjes in het SKW bekend.
Ik denk het niet, huisuitzetting is niet aan de orde.
ik verklaar me nader:
Begin maart zullen ze allen nog wel huur betaald hebben, toen was het skw nog open.
De eerste maal dat een pak dames de huur niet gaan kunnen betalen is per 1 april (geen grap dus deze keer)
Dan gebeurt er NIETS, tenzij een telefoontje van de huisbaas.
Een Vrederechter gaat nooit een zaak behandelen waar er 1 maand huurachterstand is, of 2 maanden.
De problemen kunnen zich pas beginnen te stellen vanaf juni ten vroegste.

En ik denk dat de dames daartegen wel aan het werk zijn en 1 maand huur kunnen betalen.
En zolang ze maar een maand of 2 maanden achterstaan, en dat beginnen terug te betalen, is er geen probleem.
Een vrederechter gaat dan zelf een voorstel doen tot afbetaling van die 2 maand huur, op voorwaarde dat ze naar de rechtszitting gaan.
Doen ze dat niet, zitten ze met een probleem en een serieus gat (en niet ie lekkere kont waar wij het ook voor doen allemaal)
Het is dus van het allergrootste belang dat er een aangetekende brief vertrekt nar de huisbazen, echt, dat stukje papier shceelt hen duizenden en duizenden euri.
Ik heb ook veel liever dat mijn geld (als ik naar een dame ga) dat de dame daar kan van doen wat zij wil, en dat dat niet voor een smeerlap van een huisbaas is.
Er zijn huisbazen die voor niks terugschrikken, en die zeker hun hand niet omdraaien om meiden geld af te troggelen bij de eerste kans die zich voordoet.
En dus eigenlijk de Coronacrisis misbruiken en ook de zwakke dames die de taal en de wetgeving hier helemaal niet machtig zijn.
SCHANDALIG maar dat is nu eenmaal onze maatschappij

Ik denk dus dat dames echt hulp moeten krijgen om die aangetekende brief te sturen, dan heeft een huisbaas geen poot om op te staan. Dit is OVERMACHT.
En dames tonen hun goede wil om toch te betalen, en ze zullen ook betalen, maar ik zou ik hun plaats een spreiding vragen voor 2 of 3 maand huur.

Ik weet zelfs niet of de politiediensten zo maar de lijst met adressen van meisjes mag doorgeven aan Violett, ik vrees er zelfs voor, al zou dat wel een hele hulp zijn.
Het is namelijk nogal vreemd als een forum dat zou vragen, dan lijken we wel pooiers en er was er met achterlijke Hollandse pooier al ophef genoeg de laatste maanden.

Wettelijk zal het dus niet kunnen, wat je voorstelt, vrees ik, en momenteel nog niet aan de orde.
Ik denk dat dit momenteel per dame individueel zal moeten gebeuren, en daarvoor hebben we hulp nodig van alle wandelaars die hun favo meiden kunnen erover aanspreken.

bijkomend probleem: veel meisjes willen niet dat hun huisbaas weet dat zij dit werk doen. Alhoewel dat een waanbeeld is vand e dames, want een huisbaas mag NIET discrimineren op basis van geloof, huidskleur, geslacht, ras, of BEROEP.
Dames moeten ook maar over hun schaduw springen, of anders een finacieel gat induiken.
En er zijn een pak huisjesmelkers bij die huisbazen, sommigen hebben zelfs ramen. En zo geldwolf als wat.
Eigenlijk moeten de dames over hun schaduw springen en hulp aanvaarden, vooraleer die geldwolven (ik ken er persoonlijk eentje die erg ver gaat) hen in een diepe financiële put duwen.
Want dit is voor sommige leperds en leperdinnen (eikes) een extra extra extra extra extra extra extra extra extra extra (ik zit aan zowat  10000 euro) inkomen.

Dus ik denk dat op het moment het onze taak is voorlopig te helpen.
Al worden er maar 10 meiden geholpen met die administratieve kleinigheid, dat zijn er 10 minder in de miserie.

Jij kan uiteraard wel eens polsen bij Violett in hoeverre zij willen samenwerken met een form over prostitutie om eens de koppen bij mekaar te steken.
Ik heb al redelijk veel goeds gehoord, dus waarom niet samenwerken, zij en wij willen namelijk meiden helpen.
En dan moet samenwerken kunnen.
In Belgenland hebben we nu zelfs een regering, en dat terwijl geen enkel politieker het licht in een andere politieker zijn ogen gunt.
Dusse ... samenwerken met mensen die hetzelfde willen bereiken als wij .... jazeker.

Maar intussen moeten we blijven proberen onze prioriteiten te stellen .... en dat is zorgen dat de meiden die maanden financieel en mentaal kunnen overbruggen.
Het laatste wat ze nu nodig hebben is nog kopzorgen  en geldzorgen over huishuur en aanverwante rekeningen, er zullen er al genoeg een serieuze dreun krijgen als ze horen dat het skw nog gesloten blijft tot (onbekende datum)
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2020, 20:42:15 »
Nog een tip om met een kleinigheidje toch te kunnen helpen: online kan je het belkrediet van hun telefoon weer op peil brengen. Kost niet veel, je moet er niet eens je huis voor uit, en ze zijn er heel erg blij mee.
En dezelfde tip, voor de wrekken onder ons.
Ik denk dat iedereen van ons toch wel een internetverbinding heeft zonder limiet.
In zowat alle blokken waar de dames wonen, dus de hele omgeving van 't Eilandje, daar krijg je een lijst van Wifi-netwerken die 5 keer je scherm vult als je zoekt naar een draadloos netwerk.
Deel gewoon je wifree sleutel voor die dames (telenet en/of proximus). Dat werkt wonderwel en de dames hebben dan tenminste de ganse tijd gratis wifi op hun mobieltje.

Kost jou geen eurocent, alleen je wifi verbinding instellen dat je er overal aankan, en dan hebben ze tenminste whatsapp, insta, tiktok, snapshot en andere leuke dingen, zelfs Netflixen is dan mogelijk op hun mobieltje.

ik deel trouwens niet alleen mijn Telenet-wifree, maar ook mijn netflixaccount met twee dames. ik heb toch Wifree, en ik heb zelf Netflix voor 5 gebruikers (apparaten)

Eh voila, zo brengt VBD weer een goede tip. Thanks ouwe rukker (momenteel ruk je toch, hoop ik, allee, niet momenteel maar momenteel-niet-nu)  ;D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2020, 20:52:01 »
momenteel ruk je toch, hoop ik, allee, niet momenteel maar momenteel-niet-nu)  ;D
Ik zou zeggen nee, mijn hart bloedt te fel, maar als ik dan weer per electronica contact heb met mijn vriendinnen, dan kriebelt het natuurlijk wel  :lol 

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2020, 11:06:57 »
Ik heb intussen enkele interne mails gekregen en beantwoord.
Een brief aan een verhuurder zou er zo kunnen uit zien, als voorbeeldje maar hier neerpoten.


Georgiana Poepescula                                                        Aan Immo DE BOZE WOLVIN
Uitbuitingsstraat 666                                                         Pak-je-als-ik-kan-straat 13
2000 Antwerpen                                                               2000 Antwerpen                                                                 

                                                                                       Antwerpen, 21 april 2020

Betreft: huurgelden gehuurd pand in de Pakje-straat 13

Beste x,

Wegens de Coronacrisis heeft de burgemeester van Antwerpen het Schipperskwartier gesloten.
Ik ben daar werkzaam en heb geen andere vorm van inkomsten, hebben geen sociaal statuut, geen recht op uitkering, geen ander sociaal vangnet.
Voor de periode dat het Schipperskwartier zal gesloten zijn, ben ik in de onmogelijkheid mijn huurgelden te betalen.
Ik stel dus voor dat ik de betaling uitstel wegens overmacht tot de deuren van het schipperskwartier terug geopend zijn.
Dan betaal ik als een goede huismoeder terug huur.
En dat ik de achterstal dan in schijven van 20 percent kan betalen, zodat we een goede huurder-verhuurder relatie blijven behouden.

Dit is voor mij een geval van overmacht, ik vraag geen kwijtschelding van de huur maar een spreiding van de maanden waar ik geen inkomen van kan genieten door het Coronavirus, de sociale onzekerheid die mijn beroep momenteel meebrengt en de overmacht door het Corona-virus.
Ik dank je bij voorbaat voor het begrip voor mijn situatie.

Georgiana Poepescula


*** het is belangrijk de brief op te stellen in het Nederlands, dat is de taal van het landsgedeelte waar de huurster verblijft. De verhuurder is namelijk niet genoodzaakt Frans of Engels te kennen
*** zelfs al heeft de dame geen huurcontract in handen (er zijn verschrikkelijke huisbazen, wij weten dat) toch een aangetkende brief sturen, anders heb je geen poot om op te staan.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline vanKees

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2102
  • Te oud voor de jonge hennen!!!!
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2020, 14:55:13 »
Ik heb intussen enkele interne mails gekregen en beantwoord.
Een brief aan een verhuurder zou er zo kunnen uit zien, als voorbeeldje maar hier neerpoten.

Hallo sexmachine,
ich entdecke eine neue, deine soziale Seite an Dir. RESPEKT!
(Hello sexmachine,
Ek ontdek 'n nuwe, jou sosiale kant vir jou. Respekt!

vankees

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2020, 15:42:09 »
Ik heb intussen enkele interne mails gekregen en beantwoord.
Een brief aan een verhuurder zou er zo kunnen uit zien, als voorbeeldje maar hier neerpoten.

Hallo sexmachine,
ich entdecke eine neue, deine soziale Seite an Dir. RESPEKT!
(Hello sexmachine,
Ek ontdek 'n nuwe, jou sosiale kant vir jou. Respekt!

vankees
Je loopt dan ook al vijf jaar met je ogen dicht  ;D ;)
grapje he , vankees

Ik vind het de plicht van iedereen, en als eigenaar van RB heb ik ook gewoon de plicht op te komen voor onze leden, maar ook voor de clubs, de meiden die in de clubs werken, de meiden die het nu het moeilijkst hebben verdienen onze extra aandacht, vankees, want het is van de zwakkeren dat er altijd geprofiteerd wordt.
Ik was dan ook in shock toen ik wist dat het skw de deuren sloot, omdat wij wel de gevolgen voor de meisjes kunnen inschatten.
Ja, dames verdienen veel meer dan wij kunnen verdienen, maar zijn eigenlijk "zelfstandigen zonder sociaal stattut" en dan nog erger, er wordt van hen door iedereen geprofiteerd.
En ik hou bewust de bende leeghangende Roemmense kutjongens en kutmarokkaantjes erbuiten, die van hen profiteren en die hen voor centen te krijgen in de kont naaien. Ja ja, dat bestaat ook, maar dat aspect gaan we nu even vergeten.
Zelfstandigen zonder sociaal statuut, dat is het ergste wat er bestaat, want ze hebben een verdienpatroon en een spenderingspatroon, en dat spenderingspatroon valt nu volledig weg.
Wij kunnen niet ontkennen, dat, indien we een extra krijgen (vb vakantiegeld), dat we daarnaar leven en die centen gewoon mee opdoen. Dames die een veelvoud verdienen van ons spenderen meer, maar die verdiensten vallen weg.
Dat samen met de woekerprijzen die de eigenaars van de panden vragen (100 eur per dagdeel voor een kamer is VERSCHRIKKELIJK DUUR), dan moet je rekenen dat ze voor hun "kantoor", waar ze ocharme max 12 u per dag mogen verblijven, 3000 euro per maand moeten neerdokken.
Daarnaast is er nog de huishuur, en al snel wordt er door (alweer) smeerlapkes van huisbazen en huisbazinnen tot wel 12000 euro gevraagd voor een éénkamerappartement, ook al woekerprijzen.
Ik reken geen elektriciteit, gas, water, algemene onkosten.
Een dame heeft makkelijk 5000 euro VASTE kosten per maand dus.
En ja, ze kunnen dat betalen in normale omstandigheden.

nu echter, vergeet het maar, en ik schat in dat het skw niet zomaar na drie weken terug open zal zijn, ik denk eerder positief over 15 mei, doe het maar he, als mens zonder inkomsten, die 3000 tot 5000 euro op te hoesten. Want ook zij moeten eten, leven, internet betalen, enz enz enz enz.

En het ergste van al, vankees .... onze regering heeft gepaste oplossingen voor iedereen, zoals economische werkloosheid, voorstellen tot uitstel van betalingen krediet, leningen, huishuur, elektriciteit, gas, voor IEDEREEN die de economie doet draaien .... BEHALVE VOOR DE MEIDEN WAAR DE STAAT MILJOENEN PER JAAR AAN VERDIENT
Schandalig, en dat soort onrecht, daar vecht ik tegen.
En ja, we zullen op 't Schoon Verdiep staan, ja, we gaan neer Benneke (Minister van Werk), ja, we gaan op tafel kloppen, ja, we gaan actie ondernemen.
Maar daar zijn de dames niks mee NU. En dat is een schande.
En we zullen vechten voor een sociaal opvangnet voor de dames, ik ben ervan overtuigd dat dat moet lukken.
De staat en 't stad verdient miljoenen an die meiden, dus is het hun schandalige plicht, net als voor alle werknemers in dit land, hen te doen genieten an sociale rechten.
Het kan NIET dat de beleidsvoerders hier gewoon blijven doen alsof hun neus bloedt, dat kan NIET.
Want als de ramen terug open zijn, wordt er iedere dag terug dik verdiend op de kap van die hardwerkende sekswerkers, vloeien er terug miljoenen binnen.
En de regel is .... wie opbrengt, moet ook kunnen genieten van sociale uitkeringen, zeker ten tijde van een crisis zoals deze nooit geziene toestanden.
De heren Ministers en burgervaders hebben tijd genoeg om oplossingen te zoeken nu, zo moeilijk kan dat niet zijn, ze beweren toch altijd dat ze slim en intelligent zijn.
Zelfs de dames, die zonder één cent zetten nu, volgen de richtlijnen voor de volksgezondheid volledig op.
Dus zelfs diegene die de staat en 't stad laat vallen en weggooit als oud vuil, helpen dit verschrikkelijke virus te overwinnen.

Ik zou me DIEP schamen moest ik politieker zijn .... ik schaam me nu al, omdat ik als forumeigenaar machteloos sta. En daar gaan we iets aan doen, we gaan die dames geven wat ze verdienen,waar ze recht op hebben.
ik geloof nooit dat geen enkele politieker dit leest, want het net zoals wij mensen met lusten, en er lopen er genoeg rond die een scheve schaats rijden (KVD, niet reageren, je bent onkruid).
ik kan me niet inbeelden dat die dit rechtvaardig vinden. het is uiteraard een hekel punt, maar ik vind het ook hekel dat je blijft 10000 euro netto per maand opstrijken, end at je weet dat dit onrecht gebeurt.
kortom, ik ben kwaad, ik ben triest, en ik probeer zowel enkele meiden individueel te steunen en te helpen met broodnodige zaken, als ik probeer het plaatje wat groter te zien, en NU een basis te leggen voor na de crisis, want nu hebben ze zogezegd andere zaken rond hun hoofd.


Dus zullen we vechten, samen, tegen het onrecht, en als we maar een klein klein klein steentje (al is het maar een kiezeltje) kunnen bijdragen aan iets dat de werkomstandigheden en het leven voor hen beter maakt.

Ik ben eigenlijk medeschuldig, wij denken aan goede service, wij schrijven recensies (en voor 99 percent is dat altijd zeer respectvol geweest)
Nu zitten we in een situatie waar het sociaal onrecht zichtbaar en voelbaar wordt, en er staan rampen voor de deur voor heel wat meiden.
Wij (ieder van ons), samen met clubs, raameigenaars, politici, burgervaders .... wij alleen hebben eigenlijk de plicht om mee te helpen naar een beter sociaal vangnet voor alle meiden werkzaam in de seksbranche .... en als RB gaan we weinig kunnen doen, maar daardoor gaan we niet minder ons best doen .... integendeel ... ik ken clubeigenaars, ik ken kamerverhuurders, ik ken meiden, en het is mijn schandalige taak om met iedereen proberen samen te zitten en mee voor een opvangnet te zorgen voor situaties als deze.

DIT OVERKOMT ONS NOOIT MEER .... daar geloof ik niet meer in, ik was er ook heilig van overtuigd dat deze situatie niet kon, dat ze een land niet konden platleggen .... dit gaat nog gebueren, en nu is het te laat voor de meiden, maar er moeten lessen getrokken worden, SOLIDARITEIT, een OPVANGNET, SOCIALE RECHTEN.
Komaan, wie vindt het normaal dat een dame die een sekswerkster is geen recht heeft op een sociale uitkering nu, of geen recht op ziekteverlof, geen recht op vakantiegeld, geen recht op een pensieonopbouw?
Die dat vindt en die weiger dat te realiseren moesten zo in de gevangenis steken ... zonder pardon, want dat is zware discriminatie en zelfs veel erger dan dat, dat is broodroof, dat is mensen bewust naar de verdoemenis helpen.

politici, fora, iedereen die kan .... NEEM JULLIE VERANTWOORDELIJKHEID

het zal echt niks uithalen mekaar persoonlijke berichten te sturen, ik zie (neen, die database interesseert me geen ene moer) dat de database daar wer een boost krijgt van 't kan ni meer.
Stop  daarmee, communicer op t forum, het is niet MIJN strijd, het is onze strijd

Vankees, bedankt, voor nen Duits en nog ne lelijke ook ben je nog niet zo slecht in de grond ... maar de vraag is ... hoe diep  ;D ;D ;D :lol :lol :lol

Alvast bedankt voor het hart onder de riem,
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal


Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2020, 17:22:49 »
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vlaamse-regering-verbiedt-uithuiszettingen-tijdens-coronacrisis~ac75f21a/
Wat een kutbericht van de Vlaamse Regering. .
Die idioten weten toch dat er geen huisuitzettingen gaan komen TIJDENS de crisis. MAAR na de crisis.
We maken ons zorgen voor NA de crisis, en het gat dat er geslagen wordt.


Maar ze geven hier een vals gevoel van veiligheid ... GOED FOUT.... als dat nu aangehaald gaat worden om NIETS te ondernemen .... FOUT

De huur zal NADIEN moeten opgehoest worden, dus dat gat blijft, met het enige voordeel dat je NU niet uit huis kan gezet worden.
Zoals ik al schreef, zo snel kan een vrederechter je niet het huis uitzetten, de eerste maand achterstal van huur komt er pas binnen 11 dagen aan, wat huisuitzetting, hoe huisuitzetting, wie huisuitzetting????
Dit zijn dus maatregelen die nietszeggend zijn en waar ik WILD EN GEK van word.

En wat met de achterstallige huur?
Wat met de advocaatkosten?
Wat met de intresten?
Wat met ... en met ... en met ... ?

Nope, dit zijn maatregelen die men beter veel breder kadert.
Want nu doet dat de indruk wekken bij de meiden ... ze kunnen je je kot niet uit krijgen.

Vertellen ze erbij dat de kosten wel oplopen en dat er een gat geslagen wordt in enkele maanden waar niemand nog deftig gaat uitraken. Deze maatregel verschuift alleen het financieel probleem voor enkele maanden, en problemen moeten aangepakt worden als ze er zijn, en er moet alles gezegd worden.
Uiteraard, als ik die kop lees ... WOOOOW .... maar wat een gezeik, om mensen een vals gevoel van gerustheid te geven.

Neen, Vlaams gedrocht van een regering, scheldt liever de huur kwijt van mensen die door overmacht zonder inkomsten komen te zitten, betaal die huur tijdens de volledige Coronacrisis, want deze kop zegt enkel ... GEEN HUISUITZETTING ... DE KOSTEN BLIJVEN OPLOPEN.

Deze berichtgeving is net zoals die berichtgeving van Bartje tijdens het begin van de crisis, met zijn achterlijke avondklok.
Meiden gaan dit als waarheid aanzien, met alle desastreuze financiële gevolgen vandien.

Iets wat ik alvast geleerd heb tijdens deze crisis, de politiek is geen zak veranderd, alleen maar borstklopperij en dubbelzinnige info, die grote rampen tot gevolg kunnen hebben.

Bende onnozelaars waren het, en de crisis zal hen niet veranderen, integendeel, ze willen alleen zichzelf op de weleledelgestrenge borst kunnen kloppen en stemmen verzamelen voor de verkiezingen, om hun postje (EN DUS VOORAL HUN CENTJES) veilig te stellen.
Foei foei foei.


Voor onze leden, schrijf die brief voor een dame, voor ze en financiële put graaft waar ze nooit nog uit kan raken. Dat moeten we voorkomen, geen koppen halen in de virtuele gazetten, alleen de datum en de prijs van gazetten, die klopt, al de rest is politiek getinte rommel en onzin.

Dus huisuitzetting zal tijdens de crisis niet kunnen, betaal de huur van die mensen die jullie zonder inkomen zetten, in plaats van zulke flutberichten de wereld in te sturen, politici, dank jullie wel.

"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2020, 20:34:27 »
Hierbij aansluitend: de inkomsten van de meisjes zijn ook in normale tijden niet meer wat ze geweest zijn, tenminste toch niet voor het overgrote deel van de meisjes, met uitzonderingen die dan wel de regel zullen bevestigen. Over de oorzaken (o.a. het reeds behandelde afbied-gedrag en de algemene economische situatie) gaan we hier niet discussiëren.

Dit maakt echter de huurprijzen van de kamers relatief nog duurder dan wat ze waren in de tijd toen ze 'ingesteld' werden. De versoepeling in de betalingsmodaliteiten (betaling per dagdeel ipv per week, de helft voor en de helft na de shift, om maar enkele vb te noemen) is ook maar zeer matig.

Het grandioze  besluit om tijdens de crisis geen woonstuitzettingen te forceren, het nobele besluit om voor bepaalde betalingen uitstel te verlenen enz, komt er gewoon op neer dat de meisjes gedurende de crisis (hoe lang??) hun plan mogen trekken, en na de crisis mogen ze terug gaan werken om de achterstallige kosten te betalen. Om te kunnen leven mogen ze dan opnieuw, een tweede keer, hun plan trekken want je kan elke euro maar 1 keer uitgeven.

Dat geldt natuurlijk ook voor zowat ieder van ons of voor elk getroffen bedrijf, maar met 1 belangrijk verschilpunt: de meisjes hebben geen statuut en kunnen financieel nergens aanspraak op maken, ondanks dat zij in feite wél bijdragen aan de inkomsten van de stad via het kanaal meisje - verhuurder - eigenaar - stad. Een van de argumenten om de huurprijzen van de ramen/kamers zo hoog te houden, is namelijk toch altijd het deel dat de verhuurders en eigenaars moeten doorsluizen naar de overheid.

Een voorbeeld: de raamtaks moet sowieso betaald worden, ongeacht of het raam daadwerkelijk verhuurd kan worden of niet. Alle werkende meisjes leveren dus indirect een bijdrage, ook voor de leegblijvende ramen.

De stad moet daarbij ook opnieuw goed beseffen dat het knagen aan de rendabiliteit van de meisjes hun werk voor sommigen een katalysator kan zijn om op een meer verdoken manier te gaan werken. Dat zou ook de controleerbaarheid niet ten goede komen, en laat dit nu net zéér belangrijk zijn voor de werkomstandigheden van de meisjes, de veiligheid van de klanten, en het weren van allerlei vormen van dwang en pooierschap.




Offline Mocata

  • Held
  • *****
  • Berichten: 511
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #12 Gepost op: 5 april 2020, 08:04:52 »

Offline Ronny Bovenaars

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 78
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2020, 21:36:00 »
Allez mannekes, ik denk dat dit een grap is? Wie verzint dit?

De meeste dames in het SKW verdienen dik hunnen boterham, daar moeten wij geen compassie mee hebben! Ik denk dat de meeste meer verdienen dan de gemiddelde wandelaar en bovendien betalen ze niks aan belastingen. Dus wel de lusten maar niet de lasten.

Mannen, hou snel op met dat gezever. Als het SKW weer open is kunnen we weer hoerepoepen!

Offline barti

  • Held
  • *****
  • Berichten: 565
    • Bekijk profiel
HOE KAN IK BIJDRAGEN AAN HET WELZIJN VAN EEN DVP (IN SKW)
« Reactie #14 Gepost op: 11 mei 2020, 22:06:17 »
Als mensen niet weten waarover ze praten heb ik ook niet de neiging zinvol te reageren...
#zucht

Allez mannekes, ik denk dat dit een grap is? Wie verzint dit?

De meeste dames in het SKW verdienen dik hunnen boterham, daar moeten wij geen compassie mee hebben! Ik denk dat de meeste meer verdienen dan de gemiddelde wandelaar en bovendien betalen ze niks aan belastingen. Dus wel de lusten maar niet de lasten.

Mannen, hou snel op met dat gezever. Als het SKW weer open is kunnen we weer hoerepoepen!
Wipkonijnen, sletjes, stootkussens, die meters worst per dag verwerken .... dat zijn mijn type vrouwen....