Auteur Topic: SSL  (gelezen 16950 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
SSL
« Gepost op: 21 juli 2020, 11:57:31 »
Zoals sommigen al hebben opgemerkt, zegt een bezoek aan onze website dat die NIET beveiligd zou zijn.
Dat is foute info, onze site is beveiligd met ssl1.0
Echter, met de nieuwste beveiliging van ssl 1.2 flipt de server op deze info
Jullie moeten jullie echter niet ongerust maken, er is geen enkel beveiligingsprobleem.
Dat kunnen jullie zien door in de adresbalk op "niet beveiligd" te klikken.
Daar staat wel degelijk dat het certificaat geldig is
Er is dus geen sprake van onveilige gegevens od emailadressen, of wat dan ook
Chrome en Firefox denken namelijk niet na

SM, wat dan wel .... dat zal ik even in niet-technische termen uit de voeten doen.
Ik heb gisteren maar liefst 4 uur met de technische support online gehangen.
Ik dacht ook eerst dat ons gratis certificaat via let's encrypt ongeldig was.
als goede huisvader KOOP ik dus een certificaat bij onze hoster.
Eind goed, al goed .... dacht ik.
Ik krijg de melding dat alles in orde is en ik bla bla bla cookies en cache moet wissen ....
Zucht, ik moet sommige support engineers echt alles nog leren en een korte check leert hen (na 20 keer af te strijden) dat er iets is met HUN server.
over en weer gepalever (die kennen me intussen ook) en ze komen met de oplossing ...
Ik moet een "beter" hostingplan kopen ... want, ja, U leest het goed, hun server waar ze me hebben op neergepoot (ZIJ, niet ik) is niet klaar voor ssl 1.2.
Die me kennen weet wat dat heeft teweeggebracht ... IK moet een nieuw hostingplan nemen, terwijl ik nu al meer betaal voor de hosting dan een KMO?
goed, ik slik en kijk eens naar de prijs, en dat valt eigenlijk reuze mee (rekening houdend met de prijs die ik nu betaal, is het zelfs minder .... snappen wie snappen kan)
Ik ga dus akkoord, op voorwaarde dat de huidige hosting stopgezet wordt, en ik dan een nieuw plan koop.

NEE, NEE, NEE .... ik MOET eerst dat neiuwe hostingplan KOPEN, en dan gebeurt de migratie (door een bende sukkels die minder van IT kennen dan mijn dode grootmoeder) en dan begint de nieuwe due date van de invoice te lopen.

ik verklaar me NIET akkoord, waarom zou ik, omdat hun oude brol ssl 1.2 niet aankan en ze me veel te veel aanrekenen met truuken van de foor, eerst gaan betalen en nadien MISSCHIEN iets al terugkrijgen ... want dat kennen ze niet.

Ik ben dus blijven aandringen bij die bende mongolen, en hen nog eens vriendelijk uitgelegd dat ik een gratis certificaat had, en nu eentje heb gekocht waar sommige andere fora hun jaarlijkse hosting van betalen (en dat certificaat moet ieder jaar opnieuw worden gekocht), en dat ze nadien komen aanlopen, nadat ze het hebben geinstalleerd, dat dat evenzeer niet werkt.

't Kan niet baten hoor, NIET.
Ik heb een ticket aangemaakt en krijg nu weer een heel ander antwoord van een senior admin, die dus waarschijnlijk beter op de hoogte is. Een uitleg waar ik niks mee ben, andere dingen zegt maar op 't zelfde neerkomt, met name dat ik NU een andere VPS Dedicated server moet huren, omdat op deze Dedicated VPS nog anderen zitten die ssl 1.0 nodig hebben.
It mensen gaan nu steigeren, want het is een VPS Dedicated server, wie zit er nog op die server die ssl nodig heeft? Walhallah.com is de enige mogelijkheid, want het is een dedicated private server. Die IK huur, en niemand anders.
Ik stel dus de vraag wie er nog kan opzitten, want dat, indien dat zo is, ik 5 jaar iedere maand 150 euro te veel heb betaald, end at ze die dan per direct mogen terugstorten, ik weet daar wel raad mee, ik duw ze in een spleetje of zeven  ;D
NO ANSWER.

Ik ben deze keer niet meer van plan te buigen, en ga dit weekend mijn oude hostingvergelijk uit de kast halen en nu echt werk maken van een andere hoster / provider.

Tot zolang kan het zijn dat jullie ssl 1.2 moeten aanklikken, hangt ervan af hoe Chrome of Firefox omgaat met de certificaten.

Ik houd jullie hier verder op de hoogte, maar er is geen enkel probleem met de beveiliging, des te meer met onze hoster.
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2020, 13:02:39 »
Ik ben even in contact geweest met enkele hosters, en we gaan volgende maand over naar een nieuwe.
30 percent goedkoper, betrouwbaar, en daar hebben ze niet een bende Paki's en Indiêrs op de helpdesk zitten die enkel betaald worden als ze hun klanten extra's kunnen verkopen en bedotten. Ze noemen trouwens allemaal John en Doe en Jasmine, 't zijn precies hoeren met hun nicknames  ;D ;D ;D

Tot 9 augustus zullen we het nog moeten doen met deze provider, 't zal wel lukken zeker, we kloten nu al 5 jaar zo aan.
En dan heb ik lekker hun duur pakketje opgebruikt en goed, dan hebben ze nog eenmalig een SSL Cert kunnen verkopen .... gelukkig dat ze zullen zijn ....

Ik alvast wel, meer ellende dan dit kan niet, als je alles zelf moet uitleggen tegen een provider, tja, waarom betaal je dan nog, Omdat zij wel op dat knopje kunnen drukken, dat jij hen moet helpen vinden?

Dus nog even geduld, en dan hopelijk (hout vasthouden) een betrouwbare partner (slechter dan nu kan bijna niet, mensen met een GoDaddy accountje van 15 dollar per maand krijgen betere service dan iemand die 15 keer die prijs betaalt)

gr

sm
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2020, 19:20:50 »
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.

Eerst het slechte nieuws, het gaat van kwaad naar erger met de service van onze hoster.
Het goede nieuws, ik neem het risico en migreer, want zo werken gaat niet, mensen krijgen meldingen, raken niet meer op de website, en dat is het laatste wat een website wil, onbereikbaar zijn, dat is zoals een café zonder bier, of een hoerenbuurt zonder hoertjes, en we hebben het al mogen meemaken dit jaar, trekt op niks  ;D

FUCK .... MIGRATE NOW.

En ik hoop dat morgenavond alles klaar is, dat is toch al beter dan 09 augustus ....

sm
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2020, 19:53:27 »
Ik vraag nog even geduld.
De debielen van site5 zijn me daar toch aan 't knoeien dat 't niet schoon meer is.

Korte update feiten:
SSL via hen aangekocht maandag, omdat volgens hen het aan het free ssl certificate lag (beveiliging website)
Dat loste niks op, want hun stokoude server kan ssl 2 niet aan.
Dus gekozen voor migratie naar een andere hoster, maar dat moet dan eerst naar hun nieuwe server gemigreerd worden omdat ik daar nog ssl cert heb gekocht.
Dan kwam het, ik moet een nieuw hostingplan betalen of ze doen de migratie niet.
Geen sprake van, ik weiger.
Goed, een deal gemaakt dat ik één maand dubbel betaal maar dat ze dan mijn factuur dat ze opmaakten voor 08 augustus crediteren.

So far so good .... 5 uur gechat, en ieder half uur kieperen ze je daarvan af, en krijg je telkens een andere "noene" waar je de hele uitleg tegen moet doen, die niet luistert naar je en de steeds 4 minuten wegloopt als je één zin hebt getikt
Please allow me 4 minutes to check this, hold on please
En zo 5 uur aan een stuk

Dus, de migratie stond gepland.
Ik was ook duidelijk, doe EERST de bestandsoverzettingen, DAN de migraties, dan het A record en daarna de pointing naar de nieuwe nameservers, anders loopt het in t honderd.

Gisteren nIETS gebeurd, dus 7 (ja, zeven) uur op chat, met alle mogelijke info die ik had om hen te helpen.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil?
7 uur voor (bijna) niets op chat en uiteindelijk begon de migratie om 11 u 's avonds
Ik verwacht dus deze morgen een email dat ik de DNS kan pointen naar de nieuwe nameservers.
Nada, wel ineens een bericht .... account suspended.

Zucht, weer naar die chat ....
Hadden die UILSKUIKENS een betaalde factuur REFUNDED (en dat duurt 2 weken voordat de centen terug bij mij zijn) en nu moest het factuur dat ze hadden moeten crediteren STANTE PEDE betaald worden.
Dag Jan, of beter dag Shramoni, Jensoushua, of hoe die 38 support engineers ook mogen heten.
Ik weigerde dus en na 2 uur chatten unsuspenden ze mijn account.
De migratie was intussen compleet (bevestiging van 4 support engineers, want uiteraard ieder half uur was 't van datte, disconnected)
Goed, ze geven me dus ook de dns om door te pointen naar de nieuwe servers.
Gevolg, alles kaput.

Terug naar de chat, met de vraag wat er aan de hand was.
Ik krijg te horen dat de uilskuikens nog niet gemigreerd hebben.
Dus ik wil gaan kijken, en wat blijkt, ik heb geen access meer via filezilla, noch via Cpanel, wrong credentials.
Ik check nog even op mijn account en ik kan wel aan de neiuwe Cpanel .... ZO LEEG ALS GET, geen simpele file staat daarin.

Allee hop, de helpdesk nog maar een keertje.
Neen, U bent neit gemigreerd want dan sturen we u een mail.
Ikke dus die chats te voorschijn getoverd waar 4 afzonderlijke engineers zeggen dat de migratie compleet is.
Foutje van de firma, maeeer, ze hebben je vraag verkeerd begrepen.
Wat is er zo moeilijk te verstaan aan het volgende:
Is my account migrated? Do i have to point the nameservers to the new server?  op beide vragen 4 x YES Sir, of course, it is only a matter of time to propogate the nameserver ....

Niet dus. ik was al "not so amused", dus nu helemaal woest, gelukkig heb ik een draadloze muis en stond er geen griet in de weg, of ik had hier ook nog stukken en oorlog.

Vandaag in totaal 7 uur op die achterlijke chat gehangen, welgeteld 23 x de connectie verbroken.
Ach, was dat maar alles.
De oenen hadden ook mijn wachtwoord van cpanel en dus ook voor de ftp reset op mijn oude account, dat ik nog wel nodig heb zolang de migratie niet compleet is.
Het gevolg daarvan is dat de website NIET KAN werken, aangezien in mij configfile het wachtwoord zit om naar de database te raken .... alle data zit namelijk in een database achter een wachtwoord en als die klungels dat veranderen "breaks" dat de website.
heeft een uur geduurd vooraleer ze het oude wachtwoord wilden terugzetten. Want ik moest dat maar doen.
Ok, en waar moet ik dat doen? Wel, in Cpanel uiteraard.
Wel, site5, jullie hebben dat wachtwoord veranderd .... en ik heb daar geen toegang.
Dat mogen wij NIET voor je doen.
What next? We kunnen je helaas hier neit mee helpen.
Gelukkig heb ik destijds nog een accountje voor foots gemaakt, mt adminrechten en heb dat wachtwoord nog onthouden (meer dan 5 jaar geleden). Gelukkig. Zo ben ik dus op Cpanel geraakt en heb ik mijn eigen wachtwoord gereset.
Dus ook in de root van de server moeten kloten om dat wachtwoord terug in de juiste file te krijgen, uiteindelijk gelukt via Filezilla.
Oef.

Oef


En nu, sm?

kijk, nu ben ik met jullie aan 't wachten tot ik een mail krijg dat de migratie compleet is, en dat ik dan kan pointen naar de goede server, de A record kan aanpassen en dan?

Wel, dan, let op mijn woorden, gaan ze uiteraard het ssl certificate nog niet hebben geïnstalleerd maar dat ik maar een kwestie van 3 uur (ik doe dat op 6 minuten maar j mag nu ook niet te veel verwachten van die klungels daar, dus ik reken nog eens 3 uur chatten)
Ik ga hen en nachtje met rust laten, afkoelen, eens goed aan mijn pietje laten trekken en hopen dat morgenvroeg de bevrijdende mail er is.

indien ik OOIt zo moest werken voor een baas, kreeg ik zelfs nadien geen dop, want dat is ONTSLAG OP STANDE VOET ... VERLOF ZONDER WEDDE

Wat een bende debielen en mongolen zijn daar in dienst ... het enige wat ze kunnen typen en wat ze weten is .... LET ME CHECK THIS FOR YOU, IT TAKES MINUTES, PLASE HOLD ON ... THANKS FOR THE PATIENCE ... I NEED 4 MORE MINUTES

Daar vliegt mijn muis weer de kamer rond, gelukkig staat er geen haar op

Tot morgenvroeg, heren

sm 
Ja, nu ben ik aan 't wachten tot de migratie compleet is
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2020, 09:37:21 »
Ik ben even aan het testen hier.
We zitten momenteel namelijk op 2 servers te werken, en die klungels kunnen niet de databases koppelen voor het moment.
ik heb de nameservers gepoint naar de nieuwe server, dus tegen morgenmiddag ten laatste zou alles op de nieuwe server moeten draaien, en hopelijk hebben ze dan het ssl cert gefikst.
Dus nu even wachten tot morgen, en dan zien we wel weer, ik verwacht dat ik nog wel een en ander moet bijstellen, maar soit, als we dan die beveiligingsmeldingen niet meer krijgen, is het niet voor niks geweest

Van zodra ik meer weet, een nieuwe update.

gr

sm
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2020, 09:49:16 »
Kunnen jullie eens de cache legen van jullie browsers en dan opnieuw aanloggen aub?
Ik heb dit gedaan en krijg EINDELIJK geen meldingen meer van een onveilige site.
Best cookies even wissen en cache wissen

Dan zouden jullie op een veilige site moeten surfen, en zijn die pop-ups, rare toeren en andere ongemakken achter de rug

gr

sm
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline candyshoplifter

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 210
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2020, 12:54:13 »
Kunnen jullie eens de cache legen van jullie browsers en dan opnieuw aanloggen aub?
Ik heb dit gedaan en krijg EINDELIJK geen meldingen meer van een onveilige site.
Best cookies even wissen en cache wissen

Dan zouden jullie op een veilige site moeten surfen, en zijn die pop-ups, rare toeren en andere ongemakken achter de rug

gr

sm

Site terug OK !

Good job, well done  !

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2020, 13:07:12 »
Migratie is in orde, en ze zouden mij moeten betalen in plaats van ik hen
De bende mongolen.

Enfin, alles i orde en het is werkend met de juiste certificaten en een server die je niet met de hand moet in gang draaien

Bloed, zweet, veel centen en tranen .... maar het werkt en ik ben gelukkig

sm
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2020, 13:24:52 »
Dus barst allemaal maar los, niets kan jullie nog tegenhouden  :lol_hitting: :lol_hitting: :lol_hitting:
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline brosserke

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2020, 15:32:04 »
ik dacht al dat je geveld was door Covid-19.... toen ik de de virusmelding kreeg begin van de week...

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2020, 16:53:45 »
ik dacht al dat je geveld was door Covid-19.... toen ik de de virusmelding kreeg begin van de week...
Je hebt geen virusmelding gekregen, brosserke  ;)
Je kreeg een melding dat je creditcard- en persoonlijke gegevens niet veilig waren.
Was grote bullshit uiteraard, maar dat kan je niet uitleggen tegen normale mensen.

Die volidioten (ik noem ze ook mongolen op chat, kan geen kwaad, zijn Indiërs en Paki's  ;D  ) hebben deftig met mijn voeten gerammeld, ik zal nog even het verloop weergeven.

Melding door mij dat ik een ssl cert van hun wilde kopen .... raad eens, dat was op 15 minuutjes gefikst.
En toen kwam de melding, bedankt en een goede avond.
W817 (wacht eens even), eens checken .... neen, werkt niet.
Na vijf uur op chat (en die chats worden iedere 30 minuten onderbroken en dan krijg je NOOIT MEER dezelfde te pakken) kwamen ze tot de vaststelling dat hun oude server geen ssl 1.2 en volgende versies ondersteunt.
Had ik nu net niet daarvoor bij hun een eigen certificaat gekocht?

En dan pas begon de ellende ... we lossen dat probleem zo voor je op, je neemt een nieuw hostingpakketje, kijk maar wat je best past, en we fiksen dat onmiddellijk, je zit namelijk wel op heel erg oude servers.
Duuuuuuuuh, het zijn jullie servers, en ik moet overschakelen, goed, DOE MAAR.

Meneer, wil je eerst even langs de kassa passeren en afrekenen?
Duuuuuuh, jullie server ondersteunt geen ssl, dus ik moet zowaar naar een andere server, en IK moet dat betalen?
YES
Duuuuuh, begrijp ik dat goed?
Ok, op 1 voorwaarde .... mijn volgende factuur moet betaald worden op 09 augustus, zet de due date van deze ook op 9 augustus, die wordt toch gecrediteerd en de boel is opgelost.
NO
Hoezo neen? No, you have to pay, it is our policy

Dude, je begrijpt me niet goed, als ik vandaag niet gemigreerd ben, ga ik weg en reken maar uit op 10 jaar.
No Sir, you have to pay.

Ikke dus de achterlijke uitgehangen, een nieuw pakket samengesteld, en bij de afrekening een verkeerd creditcard nummertje ingegeven .... FAILED .... service actief, met een due date op eergisteren      :lol_hitting: :sex

Nu moet je slimmer zijn als de vos zelf, en eens zelf de chatverbinding verbroken, terug iemand gecontacteerd, geroepen en geschreeuwd dat ik net een service heb GEKOCHT en dat ik DIE service engineer nu terug wil
Dat gaat niet lukken meneer.  Die is bezet
Dusse, ikke sluw, en hem uitgelegd dat ik een pakketje heb gekocht maar dat er een foutje is gebeurd en de due date op 9 augustus moest staan. Wat doet die lompe boer, die doet dat nog ook.
Wat hij ook deed, ik vroeg ze dus die oude rekening van 9 augustus te crediteren en aangezien die niet betaald is en moest worden, zou dat geen probleem zijn.

Die mongool doet een refund op een al betaalde rekening, waardoor in hun systeem een belletje gaat rinkelen, en die due date ineens 2 weken terug in de tijd geplaatst wordt. uiteraard gaat er dan nog een achterlijkere idioot onmiddellijk op de SUSPENDknop drukken.
Account locked.

Ik had toch al zeventig keer mijn draadloze muis door de kamer gesmeten, dus op naar 71.
Andere engineer, andere chat, andere wetten.
Intussen was de migratie zogenaamd al gestart. NIET DUS.

Ik denk bij mezelf, niet opgeven, en ik laat die engineer de suspend teniet doen, want die rekening is betaald, en dan kunnen ze ook niet anders.
Okidokie, nu witten we met 3 facturen, waarvan eentje betaald en refunded met een vervaldatum van 9 augustus, ik lachte al een beetje bij mezelf, want ik kon er nog aan uit, zij al lang niet meer. kop noch staart .... komt ervan als ze proberen met mijn klootjes te rammelen, dat is voorbehouden voor lekkere dames  :pica

En dan kwam de ellende van de migratie, waarbij ze me nog eens 2 x 7 uur hebben beziggehouden op chat.
Uiteindelijk ALLES in orde gezet, zelf, maar zij moesten wel de juiste knopjes indrukken, ik heb daar uiteraard geen rechten voor.

Om een lang verhaal kort te maken, ik doe een aanvraag dat oude account te verwijderen nadat ik alles 7 keer had gecheckt .... MOOI
Na nog geen 2 minuten account deleted .... fijn, ik kijk ook bij de rekeningen en BINGO   :dance2 :lol_hitting: :lol :cheer:
De oenen deleten dus ook automatisch de 2 rekeningen, en deden een refund voor eentje.
Bende uilskuikens, je weet toch als je een klant delete dat ook, als je een ietwat deftig systeem hebt en daar de boekhouding aan gekoppeld is, dat ook die facturen gedelete worden.
Nee, dat beseffen ze dus niet.0


Het werd dus een zeer dure grap, maar uiteindelijk gaan ze me 1 maand terugbetalen en hebben ze 2 rekeningen weggehaald, en betaal ik uiteindelijk vanaf 9 augustus.

Dus die oenen hebben me, after all, 2 maand gratis hosting bezorgd.
En nu ben ik weg uiteraard, dat ze de rekening maar naar foots sturen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Om het nog korter te maken, normaal zou ik ingrijpen en hen helpen met die rekeningen, maar een kudfirma met zulke kudservice, die iedere maand 273 euro schept voor niks te doen ..... naaaaaaaaah, ze mogen het lekker zelf uitzoeken.

En nu is alles voorlopig naar wens, ik ben uiteraard wel de website walhallah kwijt, maar daar zet ik me volgende week wel achter, ik heb namelijk de database volledig gebackuped en de rest is maar Wordpress, op 2 daagjes geklonken en ready


So, en dan nu lekker lezen en schrijven, ik heb gen Covid-19, maar wil wel Jessica1.2 eens lekker aan mijn pietje laten trekken (en veel meer)
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline brosserke

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2020, 10:38:20 »
Zo te leze zit het diep,zeer diep SM...
Precies nog nooit zo diep gepakt geweest :17:

Offline Ronny Bovenaars

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 78
    • Bekijk profiel
SSL
« Reactie #12 Gepost op: 25 juli 2020, 22:51:30 »
Seksmasjien is nen HELD!!!! Bedankt en ik kniel voor u!!!!