Auteur Topic: Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken  (gelezen 45268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline de vulkaan spesjalist

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 2902
  • duisburg vur immer
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Gepost op: 23 september 2020, 19:21:58 »
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/duitsland/reizen/reisadvies

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Risikogebiete_neu.html

mijn advies is aan een ieder om deze pagina te raadplegen voor dat je aan je reis begin naar Duitsland  :steeringwheel:
« Laatst bewerkt op: 2 oktober 2020, 19:27:45 door de vulkaan spesjalist »
  
  

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2020, 22:24:19 »
En sinds 30 september mag een Belg (en vele Nederlanders maar niet het ganse land) niet meer naar Duitsland tenzij hij een niet ouder dan 24 uur negatieve COVID 19 test in zijn bezit heeft en dan toch nog 14 dagen in quarantaine moet.  Voor een dagje clubben dus al niet waard.  Gelukkig mogen doorreizen nog wel.  Mijn Oostenrijkse hoeren kan ik dus gewoon blijven bezoeken  :dance2  :dance2  :dance2  :douchen. 
  
  
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2020, 22:47:12 »
Om het bericht volledig te maken:

(4) Von den Verpflichtungen nach Absatz 1 nicht erfasst sind ferner
1. Personen, die bei der Einreise beruflich bedingt grenzüberschreitend Personen, Waren oder
Güter auf der Straße, der Schiene, per Schiff oder per Flugzeug transportieren;
2. Angehörige diplomatischer oder konsularischer Vertretungen sowie Mitglieder des Europäischen Parlamentes;
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben!

Dus niet bij een DVP blijven overnachten  :lol
  
  
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2020, 00:06:07 »
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben!
Dus niet bij een DVP blijven overnachten   :lol

Blijft de vraag hoe ze dit kunnen controleren?  :017:
Volgens de letter der wet moet ik mijn neukweekendjes dus inkorten, en het slechts op één clubbezoek houden ipv twee.

Dan is overnachten bij mijn toenmalige vlam in AcaG wel beter, ja.
  
  

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2020, 11:59:12 »
Effe wachten en in eigen land blijven... Spaar je geld voor volgende zomer, het zal nog wel een tijdje zo blijven vrees ik.  :039:
  
  

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2020, 12:19:50 »
Tja, die 24 uur-maatregel is in het leven geroepen om klein grensverkeer of familiebezoek ed. nog mogelijk te maken. Dat wij dan naar de grensclubs zouden kunnen gaan is vast wel een ongewenst neveneffect voor de NRW-landesregierung. Alhoewel het volgens de letter der wet niet verboden is voor ons om een club te bezoeken, acht ik het wel mogelijk dat ordehandhavers tijdens een controle wel eens met veel machtsvertoon lastig kunnen doen tegen Benelux-beren.
Kwestie van ontmoediging...

Dat gevaar zit er wel in. Ik ga liever met een gerust hart naar de clubs. Tijdens de herfstvakantie ga ik wel terug naar Oostenrijk, seksenfun achterna.
  
  

Offline de vulkaan spesjalist

  • Algemene moderator
  • Held
  • *****
  • Berichten: 2902
  • duisburg vur immer
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2020, 16:17:36 »
Om het bericht volledig te maken:

(4) Von den Verpflichtungen nach Absatz 1 nicht erfasst sind ferner
1. Personen, die bei der Einreise beruflich bedingt grenzüberschreitend Personen, Waren oder
Güter auf der Straße, der Schiene, per Schiff oder per Flugzeug transportieren;
2. Angehörige diplomatischer oder konsularischer Vertretungen sowie Mitglieder des Europäischen Parlamentes;
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben!

Dus niet bij een DVP blijven overnachten  :lol
dus niet bij een dvp blijven overnachten het is maar net hoe laat je daar ben en i ben niet vies van waker maak seks  :lol
  
  

Offline seksenfun

  • prospector
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3967
  • gfe+speurbeertje
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2020, 10:32:33 »
Om het bericht volledig te maken:

(4) Von den Verpflichtungen nach Absatz 1 nicht erfasst sind ferner
1. Personen, die bei der Einreise beruflich bedingt grenzüberschreitend Personen, Waren oder
Güter auf der Straße, der Schiene, per Schiff oder per Flugzeug transportieren;
2. Angehörige diplomatischer oder konsularischer Vertretungen sowie Mitglieder des Europäischen Parlamentes;
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben!

Dus niet bij een DVP blijven overnachten  :lol

Niet onbelangrijk opdat we hier up to date geïnformeerd blijven natuurlijk.

Kan je de link geven waar je jouw aanvulling haalde?

Volgens mij spreekt de meest recente publicatie niet van de uitzonderingen die je vernoemde (publicatie 29/09/20)  https://www.bundesgesundheitsministerium.de/fileadmin/Dateien/3_Downloads/C/Coronavirus/Anordnungen_Einreise_Risikogebiete_BAnz_AT_290920.pdf

Ook niet onbelangrijk daar een overtreding beboet wordt met € 25.000,00.

Zelf heb ik controle gehad.  Ik kan dus niet zeggen dat er geen werk van de controle wordt gemaakt.  De Duitse politie stapte in Aken op de trein en controleerde iedereen.  De Duitsers moesten geen verdere info verstrekken.  De Buitenlanders wel.  Ik moest mijn identiteitskaart laten zien.  De agenten waren met 3.  1 van hen liep naar een tussenportaal van de trein met mijn pas.  Die kwam terug en dat was o.k..  Tja... ik ben geen drugdealer en wordt (vooralsnog  :)) ) niet gezocht.  Wat men ook moest weten was waar ik naar toe wou gaan, hoe lang ik er zou blijven en waar ik zou overnachten.  Ik vertelde hen dat ik mooie bergwandelingen wou gaan maken voor 2 dagen in Oostenrijk en het leek me wijs om de juiste coördinaten van mijn hotel door te geven.  Gelukkig deed ik dat want men liet mij in de club (het hotelgedeelte) weten dat de politie gebeld had om na te gaan of er een zekere "seksenfun" daar inderdaad wel geboekt had  :douchen.
  
  
het verlangen van de man is naar de vrouw, maar het verlangen van de vrouw is naar het verlangen van de man

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2020, 14:11:03 »
Om het bericht volledig te maken:

(4) Von den Verpflichtungen nach Absatz 1 nicht erfasst sind ferner
1. Personen, die bei der Einreise beruflich bedingt grenzüberschreitend Personen, Waren oder
Güter auf der Straße, der Schiene, per Schiff oder per Flugzeug transportieren;
2. Angehörige diplomatischer oder konsularischer Vertretungen sowie Mitglieder des Europäischen Parlamentes;
3. Personen, die sich für weniger als 24 Stunden im Bundesgebiet aufhalten oder in einem Risikogebiet nach § 2 Absatz 3 aufgehalten haben!

Dus niet bij een DVP blijven overnachten  :lol

Niet onbelangrijk opdat we hier up to date geïnformeerd blijven natuurlijk.

Kan je de link geven waar je jouw aanvulling haalde?

Volgens mij spreekt de meest recente publicatie niet van de uitzonderingen die je vernoemde (publicatie 29/09/20)  https://www.bundesgesundheitsministerium.de/fileadmin/Dateien/3_Downloads/C/Coronavirus/Anordnungen_Einreise_Risikogebiete_BAnz_AT_290920.pdf

Ook niet onbelangrijk daar een overtreding beboet wordt met € 25.000,00.

Zelf heb ik controle gehad.  Ik kan dus niet zeggen dat er geen werk van de controle wordt gemaakt.  De Duitse politie stapte in Aken op de trein en controleerde iedereen.  De Duitsers moesten geen verdere info verstrekken.  De Buitenlanders wel.  Ik moest mijn identiteitskaart laten zien.  De agenten waren met 3.  1 van hen liep naar een tussenportaal van de trein met mijn pas.  Die kwam terug en dat was o.k..  Tja... ik ben geen drugdealer en wordt (vooralsnog  :)) ) niet gezocht.  Wat men ook moest weten was waar ik naar toe wou gaan, hoe lang ik er zou blijven en waar ik zou overnachten.  Ik vertelde hen dat ik mooie bergwandelingen wou gaan maken voor 2 dagen in Oostenrijk en het leek me wijs om de juiste coördinaten van mijn hotel door te geven.  Gelukkig deed ik dat want men liet mij in de club (het hotelgedeelte) weten dat de politie gebeld had om na te gaan of er een zekere "seksenfun" daar inderdaad wel geboekt had  :douchen.

Je hebt gelijk. Een verkeerde link meegestuurd.
Bij deze de juiste link: https://www.land.nrw/sites/default/files/asset/document/2020-10-01_coronaeinrvo_ab_03.10.2020_lesefassung.pdf
  
  
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline Shakir

  • Schalkse Ruiter
  • Held
  • *****
  • Berichten: 730
  • Zelfs op mijn sterfbed zal ik nog aan LR denken!
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2020, 23:01:08 »
Zelf heb ik controle gehad.  Ik kan dus niet zeggen dat er geen werk van de controle wordt gemaakt.  De Duitse politie stapte in Aken op de trein en controleerde iedereen.  De Duitsers moesten geen verdere info verstrekken.  De Buitenlanders wel.  Ik moest mijn identiteitskaart laten zien.  De agenten waren met 3.  1 van hen liep naar een tussenportaal van de trein met mijn pas.  Die kwam terug en dat was o.k..  Tja... ik ben geen drugdealer en wordt (vooralsnog  :)) ) niet gezocht.  Wat men ook moest weten was waar ik naar toe wou gaan, hoe lang ik er zou blijven en waar ik zou overnachten.  Ik vertelde hen dat ik mooie bergwandelingen wou gaan maken voor 2 dagen in Oostenrijk en het leek me wijs om de juiste coördinaten van mijn hotel door te geven.  Gelukkig deed ik dat want men liet mij in de club (het hotelgedeelte) weten dat de politie gebeld had om na te gaan of er een zekere "seksenfun" daar inderdaad wel geboekt had  :douchen.

Dit gaat me te ver! Dus een ticket BXL --> Villach kunnen voorleggen volstaat niet voor hun? De voorspelling uit mijn voorgaande post hieronder komt wel degelijk uit: ook al ben je volgens de letter der wet in orde, ordehandhavers zullen met veel machtsvertoon buitenlanders ontmoedigen.

Overnachten in NRW zou in principe kunnen, maar ik begin er niet meer aan.
Sixsens dan maar?
  
  

Offline vanKees

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2102
  • Te oud voor de jonge hennen!!!!
    • Bekijk profiel
  
  

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Reisadvies Duitsland | Ministerie van Buitenlandse Zaken
« Reactie #11 Gepost op: 23 november 2021, 22:25:39 »
En vanaf woensdag 24/11 is het 2G+ in NRW, dat wil zeggen : Genezen of gevaccineerd EN een test voor kunnen leggen. In Hessen vanaf 25/11. Geldt voor alle clubs, bars, privéhuizen etc.