Forum > MIJN EI

Ik ben GirlLOver, 26 en ben afgestudeerd aan de UA, politieke onzin

(1/5) > >>

GirlLover_Ant:
Het heeft gewoon geen zin om met jullie hier over te discussiëren. Jullie wereldbeeld klopt gewoon niet. Wij leven hier juist in de meest VRIJE plaats op de wereld. Jullie mogen jullie mening toch uiten. Spijtig genoeg zijn idiote gedachten dan ook toegestaan. Maar voor alle duidelijkheid: ik zeg dit met respect naar jullie toe.

Mij even voorstellen: ik ben 26 jaar en ik heb Politieke Wetenschappen gevolgd aan de UA.
Zeggen dat F VDB niet legitiem is als minister is klinkklare onzin. Tijdens verkiezingen verkiezen we de wetgevende macht, dit is dus het parlement. De uitvoerende macht, dit is dus de regering en dus de ministers, wordt samengesteld naargelang de uitslag van de verkiezingen maar de leden van de regering hoeven niet op een kieslijst te staan. Het zijn de meerderheidspartijen die de ministers aanstellen, de partijvoorzitters doen dat dus. Zij zijn daar dus vrij in. Die ministers zijn dus lid van een meerderheidspartij en worden gecontroleerd door het parlement. Over dat onze democratie te veel een particratie is geworden daar kunnen we nog over discussiëren maar dat ga ik hier niet doen. Maar zo is het dus ook mogelijk geweest dat indertijd Kris Peeters (CD&V) op de Vlaamse kieslijst stond en federaal minister is geworden. Mocht hij geen minister zijn geworden dan zat hij in het Vlaams Parlement, maar als minister kon hij op elk niveau.

Dat de experten te veel in de studio's zitten, komt door de lakse houding van de politiek. Het is de politiek die de hete brij doorschuift naar hen. Sinds de regering-De Croo is dat wel veel verbeterd. Het is de regering die haar eigen beleid moet verdedigen. Zo was het in de zomer vaak het geval dat de virologen zaken moesten verdedigen waar ze niet achter stonden of juist tegen onjuiste zaken van de ministers ingaan. Over Maggie De Block zal je mij niet veel goeds horen zeggen. Zij heeft zich te vaak verscholen achter de experten. De experten informeren de regering op een correcte manier en die neemt de beslissingen die zij dan in de media verkondigen. De experten hebben ook hun plaats in de nieuwsstudio's om in hun vakgebied diepgaander uit te leggen aan de bevolking waarom bepaalde maatregelen genomen zijn.

Factcheck: idiote tweet

GirlLover_Ant:
Trouwens de meerderheid van de bevolking denkt wel zoals mij.

Ik dring jullie ook niets op. Ik vraag alleen om logisch na te denken.

En het vaccin verplichten. Daar ben ik niet voor, hoor. Dat moet op vrijwillige basis, al is het maar om de antivaxxxers geen munitie te geven. Al ben ik wel voorstander van een vaccinatiekaart bijvoorbeeld. Als je gevaccineerd bent kan je dan naar evenementen en dergelijke. Dat lijkt me het eerlijkste. Zo is het veilig voor iedereen en mensen die het niet willen laten doen hoeven dan niet. Die krijgen dan later hun oude leven terug.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politiek/spanje-gaat-vaccinweigeraars-registreren/ar-BB1ciBON?ocid=msedgntp
https://businessam.be/britten-komen-met-vaccinpaspoort-belgie-houdt-het-op-attest/

En dat de dvp's nu werken en de klanten hen best niet bezoeken.
Ik zeg gewoon dat ik begrijp dat zij nog werken, ze kunnen niet anders. Er zullen altijd nog wel mensen zijn die hun bezoeken, jullie zijn er het beste voorbeeld van. Maar eigenlijk zouden wij als klanten het beter niet doen. En ik zeg dan dat er beter een statuut was voor sekswerkers zodat zij ook een vergoeding van de overheid zouden krijgen voor geleden schade. Er bestaat in deze geen ideale oplossing. We leven niet in een ideale wereld.

Note sm: FACTCHECK: gezond boerenverstand markeert deze tweet  als idioot

Mocata:

--- Citaat van: GirlLover_Ant op 28 december 2020, 23:56:27 ---ullie wereldbeeld klopt gewoon niet.

Mij even voorstellen: ik ben 26 jaar en ik heb Politieke Wetenschappen gevolgd aan de UA.


--- Einde van citaat ---

Leuk om te weten dat je geindoctrineerd bent op een universiteit. De gevolgen van de  (s)linkse mars door de instellingen zijn nu wel heel duidelijk.

Veel succes met slaafs de leugenachtige media te volgen. Je gaat er nog ver mee komen  ::)

GirlLover_Ant:
Over F VDB.
30 jaar geleden heeft die een zware fout gemaakt. Maar iedereen verdient de kans tot rehabilitatie en nadien heeft hij goed werk verricht.

Het SKW is niet representatief voor de ganse maatschappij. De meisjes zijn jong en vitaal. De kans dat zij dus ziek zijn is kleiner. Het virus wordt echter in stand gehouden door ons gedrag!!!

Het is logisch dat de groep met de hoogste mortaliteit het eerste gevaccineerd wordt. Dit zijn dus de ouderen. Ik sta ervan versteld dat sommigen onder jullie niet het ethisch besef hebben dat elke mens telt. Wie heeft het recht om te beslissen dat een ouder iemand niet geholpen moet worden omdat die misschien over een jaar dood is. Heeft die persoon dan geen recht meer op dat ene jaar. Dit heet solidariteit tussen de leeftijdsgroepen.

Shakir:

--- Citaat van: GirlLover_Ant op 28 december 2020, 23:56:27 ---Zeggen dat F VDB niet legitiem is als minister is klinkklare onzin. Tijdens verkiezingen verkiezen we de wetgevende macht, dit is dus het parlement. De uitvoerende macht, dit is dus de regering en dus de ministers, wordt samengesteld naargelang de uitslag van de verkiezingen maar de leden van de regering hoeven niet op een kieslijst te staan. Het zijn de meerderheidspartijen die de ministers aanstellen, de partijvoorzitters doen dat dus. Zij zijn daar dus vrij in. Die ministers zijn dus lid van een meerderheidspartij en worden gecontroleerd door het parlement. Over dat onze democratie te veel een particratie is geworden daar kunnen we nog over discussiëren maar dat ga ik hier niet doen. Maar zo is het dus ook mogelijk geweest dat indertijd Kris Peeters (CD&V) op de Vlaamse kieslijst stond en federaal minister is geworden. Mocht hij geen minister zijn geworden dan zat hij in het Vlaams Parlement, maar als minister kon hij op elk niveau.

--- Einde van citaat ---

Zoals gezegd ben ik een natuurwetenschapper. Voor de rest ben ik maar een café-filosoof, en je zal hierboven wel gelijk hebben. Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de aanstelling van F VDB inderdaad wettelijk was, maar dat dit maar moeilijk uit te leggen is aan de bevolking. Er is volgens mij een verschil tussen de wet en legitimiteit.

Dat brengt me tot de vraag wat democratie is? Ik geef een voorbeeld: de samenstelling van de EU is democratisch bepaald. Nochtans zijn er veel EU-resoluties of aanbevelingen die niet worden doorgevoerd door de lidstaten. Zou dit dan toch niet kunnen wijzen op een enorm democratisch deficit binnen de EU? Ik stel me de vraag.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie