Auteur Topic: Frank Vandenbroucke  (gelezen 4782 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline roberto

  • Ergens naast Bema
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1399
  • SKW - verslaafde Sukkelaar
    • Bekijk profiel
Frank Vandenbroucke
« Gepost op: 27 september 2011, 21:09:28 »
Sexmachine toch! ;D

Ik vond Frank Vandenbroucke beter dan de Phil! Een palmares zegt niet alles!

Een jaar of negen was ik toen ik Frank als eindwinnaar zag prijken op het podium van Parijs - Nice! Bij de start van het volgende seizoen maakte hij de tegenstand belachelijk in de eerste fatsoenlijke wedstrijd van het jaar: Omloop het Volk toen nog.

Enkele weken later zag ik hem naar de meet gaan met de Leeuw en de Peet in Vlaanderens mooiste! Ik prevelde en bidde in onze huiskamer... Het mocht niet zijn, helaas. Frank werd gevloerd.

Een week later zag ik hem op de pavées van de hel met de beste meegaan. Hij werd door pech achteruit geslagen maar eindigde nog zevende! Herinner je je dat nog Sexmachine?

Weer greep Frank ernaast, maar enkele weken maakte hij de beste renner voor dat parcours belachelijk, namelijk Michele Bartoli in Luik. Weet je dat nog Sexmachine, hoe Frank 30 meter achter Bartoli ingesloten zat toen die op de flanken van La Redoute alle registers opentrok? Weet je nog hoe Frank tussen de anderen slalomde om de kop van het fel uitgedunde peloton te pakken. Zie je hem nog versnellen van de kop af tot bij Bartoli om hem dan achter te laten?
Zie je hem ingelopen worden aan de voet van de laatste helling en hoor je Wuyts nog zeggen dat het over was met Frank? Zie je Frank terug aanzetten Sexmachine toen hij werd ingelopen en Boogerd degradeerde tot een kermiscoureur.

Zie je hem de puntentrui nog pakken in datzelfde jaar in de Vuelta mijn waarde Sexmachine?

Het was dan ook logisch dat Frank als topfavoriet naar Verona op het WK trok, ja daar waar Freire voor de eerste maal het WK won! Daar waar Frank weer pech kreeg en zijn 2 polsen over viel. Dat belette hem toch niet om met zijn klasse te finishen in de kopgroep!

Helaas is Frank kapot gemaakt door het Belgische gerecht! Frank werd daar gemarginaliseerd voor dopinggebruik. :-\ Overal wordt er geslikt... In Spanje zal zoiets nooit gebeuren en heeft men Valverde onder zware druk toch maar aan de schandpaal gehamerd...

Hopelijk blijft de Phil hiervan gespaard en mag hij ons nog 5 jaar plezier bezorgen.
« Laatst bewerkt op: 27 september 2011, 21:12:15 door roberto1989 »
Zie ik de lichtjes van de Schelde dan gaat mijn hart wat sneller slaan...
Het zijn allemaal hoeren...

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
Re: WANDELEN IN HET SKW
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2011, 21:50:39 »
Sexmachine toch! ;D

Ik vond Frank Vandenbroucke beter dan de Phil! Een palmares zegt niet alles!

Een jaar of negen was ik toen ik Frank als eindwinnaar zag prijken op het podium van Parijs - Nice! Bij de start van het volgende seizoen maakte hij de tegenstand belachelijk in de eerste fatsoenlijke wedstrijd van het jaar: Omloop het Volk toen nog.

Enkele weken later zag ik hem naar de meet gaan met de Leeuw en de Peet in Vlaanderens mooiste! Ik prevelde en bidde in onze huiskamer... Het mocht niet zijn, helaas. Frank werd gevloerd.

Een week later zag ik hem op de pavées van de hel met de beste meegaan. Hij werd door pech achteruit geslagen maar eindigde nog zevende! Herinner je je dat nog Sexmachine?

Weer greep Frank ernaast, maar enkele weken maakte hij de beste renner voor dat parcours belachelijk, namelijk Michele Bartoli in Luik. Weet je dat nog Sexmachine, hoe Frank 30 meter achter Bartoli ingesloten zat toen die op de flanken van La Redoute alle registers opentrok? Weet je nog hoe Frank tussen de anderen slalomde om de kop van het fel uitgedunde peloton te pakken. Zie je hem nog versnellen van de kop af tot bij Bartoli om hem dan achter te laten?
Zie je hem ingelopen worden aan de voet van de laatste helling en hoor je Wuyts nog zeggen dat het over was met Frank? Zie je Frank terug aanzetten Sexmachine toen hij werd ingelopen en Boogerd degradeerde tot een kermiscoureur.

Zie je hem de puntentrui nog pakken in datzelfde jaar in de Vuelta mijn waarde Sexmachine?

Het was dan ook logisch dat Frank als topfavoriet naar Verona op het WK trok, ja daar waar Freire voor de eerste maal het WK won! Daar waar Frank weer pech kreeg en zijn 2 polsen over viel. Dat belette hem toch niet om met zijn klasse te finishen in de kopgroep!

Helaas is Frank kapot gemaakt door het Belgische gerecht! Frank werd daar gemarginaliseerd voor dopinggebruik. :-\ Overal wordt er geslikt... In Spanje zal zoiets nooit gebeuren en heeft men Valverde onder zware druk toch maar aan de schandpaal gehamerd...

Hopelijk blijft de Phil hiervan gespaard en mag hij ons nog 5 jaar plezier bezorgen.
Ai ai ai, wat een misvatting.
VDB was het grootste talent dat ons land de laatste twintig jaar heeft voortgebracht op gebied van wielrennen, ik was een fan.
Maar met talent alleen maak je het niet, Roberto, helaas was hij ook zo gek als een achterdeur en schoot hij zelfs gaten in zijn plafond met een jachtgeweer omdat zijn huis niet goed verlucht was, en hield hij een arsenaal aan paardendope (voor zijn hond) in zijne frigo.


Goed, ik herinner me ALLES van VDB, en ik had het wel voor die lefgozer, alleen wat staat er echt op zijn palmares? Parijs-Nice en LBL, en tot overmaat van ramp ook een kermiskoers die hij absoluut wou winnen en zo de onsterfelijkheid van een wielertoerist afpakte. Het was helaas Franks laatste koers, helaas.
Frank is veel te vroeg gestorven, Roberto, en was het grootste talent, maar met talent alleen red je het helaas niet.


Roberto, je moet anderzijds begrijpen dat Frank een drugsverslaafde was, en eentje die zijn eigen roem niet aankon. Ik was gepakt door zijn dood, maar het was de kroniek van een aangekondigde dood. Hij bedreigde ook zijn vrouw met een jachtgeweer en hij kon gewoon niet presteren onder druk, buiten die ene keer, LBL 1989. Waar hij deed wat hij wou. Ik denk echter, maar dat zou Frank oneer aandoen zijn, dus zeg ik het niet luidop.


En bekijk nu eens wat het "minder-talent" Gilbert heeft verwezenlijkt de laatste 3 jaar.... kijk in het topic dat ik heb aangemaakt over de Phil en geniet, dat is klasse, hij rijdt vand e tegenstand weg waar hij wil, en kondigt ook aan waar hij gaat gaan. NIEMAND, maar dan ook niemand is bekwaam zijn wiel te houden, alhoewel ze weten waar en wanneer hij zijn demarrage gaat plaatsen.
Kijk een keertje naar de voorbij Amstel Gold Racen, de laatste LBL, de Waalse Pijl, zijn ritwinst in de Ronde van Frankrijk, de Brabantse Pijl, de twee laatste Rondes van Lombardije...
Ik ben er zeker van dat VDB een groter talent was, maar hij had zware borderline, en dan kan je niet normaal functioneren.... dan kan je alleen hoer worden of sneuvelen op het strijdtoneel .... AMEN 
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline roberto

  • Ergens naast Bema
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1399
  • SKW - verslaafde Sukkelaar
    • Bekijk profiel
Frank Vandenbroucke
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2011, 22:10:40 »
Ik ben niet akkoord Sexmachine. Uiteraard zal je dat niet verbazen! ;D

We spreken hier over 1999! Zou er toen iemand zonder epo of andere dopage gereden hebben? Ik strijd niet af dat Frank op doping reed. Dat is zo maar de anderen reden die zonder?  Daar durf ik geen frank op verwedden.

Als ik het mij goed herinner dan is Frank pas gek geworden nadat het gerecht hem op elk Belgisch televisiestation gemarginaliseerd had over VERMEEND dopinggebruik. We zeggen en schrijven 2000 toen Bernard Sainz werd opgepakt en waar Frank connecties mee had. Sainz werd betrapt met epo maar Frank vrijgesproken. Vanaf toen heeft Frank buiten een tweede plaats in de Ronde van Vlaanderen niks meer gereden.

Het was pas in 2002 dat die doping ook daadwerkelijk in zijn woning werd aangetroffen. Maar toen reed Frank al lang geen platte prijs meer. Het is ook toen pas dat Frank zijn vrouw en kind met een geweer heeft bedreigd! Goed dat lijkt nergens naar en daar moet en mag niemand fier op zijn. Maar die bedreigingen aan zijn vrouw heeft niks te maken met de wielrenner Vandebroucke.

Ik strijd niet af dat Gilbert een groter palmares heeft dan Frank. Uiteraard is Gilbert de beste klassieke renner van de laatste 2 jaar. Maar weet jij of hij zuiver rijdt? Dat doet er ook niet toe want als Gilbert eraan zit dan zitten al degene die achter hem eindigen er ook aan.

Ik roep Gilbert bij elke koers naar voor en supporter uiteraard voor hem maar het spektakel dat hij brengt, doet niet hetzelfde met mij dan wat Frank deed.

De grootspraak van Frank voor de koers, er op die koersen dan ook staan. Frank was een grote! Tot aan zijn dood heb ik trouwens voor hem gesupporterd! Ik ben loyaal en geen supporter die zijn wagon aanpikt als het goed gaat!

En wat betreft die borderline. Hebben wij geen borderline dan? Wij neuken elke vrouw die zich aanbiedt voor 50 euro. Is dat normaal gedrag? Gaan wij ook sneuvelen? :D
« Laatst bewerkt op: 27 september 2011, 22:16:56 door roberto1989 »
Zie ik de lichtjes van de Schelde dan gaat mijn hart wat sneller slaan...
Het zijn allemaal hoeren...

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
Frank Vandenbroucke
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2011, 22:19:58 »
Ik ben niet akkoord Sexmachine. Uiteraard zal je dat niet verbazen! ;D

We spreken hier over 1999! Zou er toen iemand zonder epo of andere dopage gereden hebben? Ik strijd niet af dat Frank op doping reed. Dat is zo maar de anderen reden die zonder?  Daar durf ik geen frank op verwedden.

Als ik het mij goed herinner dan is Frank pas gek geworden nadat het gerecht hem op elk Belgisch televisiestation gemarginaliseerd had over VERMEEND dopinggebruik. We zeggen en schrijven 2000 toen Bernard Sainz werd opgepakt en waar Frank connecties mee had. Sainz werd betrapt met epo maar Frank vrijgesproken. Vanaf toen heeft Frank buiten een tweede plaats in de Ronde van Vlaanderen niks meer gereden.

Het was pas in 2002 dat die doping ook daadwerkelijk in zijn woning werd aangetroffen. Maar toen reed Frank al lang geen platte prijs meer. Het is ook toen pas dat Frank zijn vrouw en kind met een geweer heeft bedreigd! Goed dat lijkt nergens naar en daar moet en mag niemand fier op zijn. Maar die bedreigingen aan zijn vrouw heeft niks te maken met de wielrenner Vandebroucke.

Ik strijd niet af dat Gilbert een groter palmares heeft dan Frank. Uiteraard is Gilbert de beste klassieke renner van de laatste 2 jaar. Maar weet jij of hij zuiver rijdt? Dat doet er ook niet toe want als Gilbert eraan zit dan zitten al degene die achter hem eindigen er ook aan.

Ik roep Gilbert bij elke koers naar voor en supporter uiteraard voor hem maar het spektakel dat hij brengt, doet niet hetzelfde met mij dan wat Frank deed.

De grootspraak van Frank voor de koers, er op die koersen dan ook staan. Frank was een grote! Tot aan zijn dood heb ik trouwens voor hem gesupporterd! Ik ben loyaal en geen supporter die zijn wagon aanpikt als het goed gaat!
Niet akkoord, de grootspraak van Fank was er wel, Roberto, maar hij kon het gewoon niet waarmaken, slechts in enkele koersen.
het was zelfs zielig hoe hij telkens zijn terugkeer aankondigde en er niks van bakte.
Enne, sorry hoor, maar ik zeg niet dat Frank zich dopeerde (dat deed toen iedereen), maar ik zeg dat hij drugsverslaafd was, hij snoof meer coke dan alle meiden van het skw bij mekaar, dat is helaas de trieste waarheid.
En ook ik was een fan van Frank.
Maar ik noem hem een soepkiek, als je roept dat je iedereen uit het wiel gaat rijden moet je dat ook doen, en het is Frank slechts echt gelukt in 1999, in LBL.
Het spektakel dat Gilbert brengt is veel grootser dan wat Frank ooit heeft gebracht.
Kijk gewoon naar zijn palmares, en wie de tegenstanders zijn in die koersen.....

"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline roberto

  • Ergens naast Bema
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1399
  • SKW - verslaafde Sukkelaar
    • Bekijk profiel
Frank Vandenbroucke
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2011, 22:32:54 »
Drugs of geen drugs of welke andere zaken dan ook voor mij blijft Frank een godenkind, punt aan de lijn.

Nogmaals, zoals ik al schreef is het palmares van de Phil groter maar dat doet er voor mij niet toe. Ik vond Frank iets speciaals hebben.
Zijn stijl op de fiets, zijn savoir - faire en savoir - vivre...

Zijn telkens aangekondigde come - backs vond ik persoonlijk niet zielig. Het deed half Vlaanderen in hoop leven...

Zie ik de lichtjes van de Schelde dan gaat mijn hart wat sneller slaan...
Het zijn allemaal hoeren...

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
Frank Vandenbroucke
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2011, 22:42:12 »
Drugs of geen drugs of welke andere zaken dan ook voor mij blijft Frank een godenkind, punt aan de lijn.

Nogmaals, zoals ik al schreef is het palmares van de Phil groter maar dat doet er voor mij niet toe. Ik vond Frank iets speciaals hebben.
Zijn stijl op de fiets, zijn savoir - faire en savoir - vivre...

Zijn telkens aangekondigde come - backs vond ik persoonlijk niet zielig. Het deed half Vlaanderen in hoop leven...
Ik was ook een fan van het eerste uur tot het laatste uur hoor Roberto, en zo was ik ook een fan van het eerste uur van Gilbert.
ik herinner me nog goed dat ze me vierkant uitlachten op ijsberenforum in het topic wielrennen als ik verkondigde dat Gilbert een hele grote zou worden.
Nu hoor je ze uiteraard niet meer, en vooral die Nederlanders niet, want ze rijen geen platte prijs, hun Robertje is al tien keer afgegaan als een gieter en geen Hollander die in de top 50 in een klassieker kan rijden, enkel in prikkeldraadrijden en smoelen trekken zijn ze goed  ;D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline roberto

  • Ergens naast Bema
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1399
  • SKW - verslaafde Sukkelaar
    • Bekijk profiel
Frank Vandenbroucke
« Reactie #6 Gepost op: 28 september 2011, 00:26:10 »
Ik was ook een fan van het eerste uur tot het laatste uur hoor Roberto, en zo was ik ook een fan van het eerste uur van Gilbert.
ik herinner me nog goed dat ze me vierkant uitlachten op ijsberenforum in het topic wielrennen als ik verkondigde dat Gilbert een hele grote zou worden.
Nu hoor je ze uiteraard niet meer, en vooral die Nederlanders niet, want ze rijen geen platte prijs, hun Robertje is al tien keer afgegaan als een gieter en geen Hollander die in de top 50 in een klassieker kan rijden, enkel in prikkeldraadrijden en smoelen trekken zijn ze goed  ;D

Haha! Zo herinner ik mij nog het ijsberenschorum tourspel, waarin ELKE kenner en niet - kenner zijn pronostiek kon geven. Wat ik toen allemaal gelezen heb, was een kaakslag in het gezicht van de serieuze hoerenloper. Elk nuchter mens die die pronostieken nalas zou denken dat een hoerenloper het verstandelijk vermogen van een amoebe bezit. ;D
Zie ik de lichtjes van de Schelde dan gaat mijn hart wat sneller slaan...
Het zijn allemaal hoeren...

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16210
    • Bekijk profiel
Ploegsteert
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2012, 03:36:23 »
Ik ben terug gepakt door de dood van Frank, als ik te veel naar "Ploegsteert" luisteren ga.
Pakkend, en een waarheid als een koe.
Ons grootste talent ooit, kapot gemaakt door waar hij het best in was, fietsen. Kapot gemaakt door de commercie, vernietigd door de pers, afgemaakt door het gerecht en de nagels werden in de kist genageld door ex-vrouw-lief.


Frank was een grote, Frank was geniaal, maar zoals meestal, worden genieën niet begrepen. Genialiteit en krankzinnigheid worden slechts gescheiden door een zeer dun lijntje. Frank zal dus zeker ook krankzinnig zijn geweest.


Ik herinner me nog de 'gelezen' afscheidsbrief met beelden van Karl Van Nieuwkerken. Frank was Frank, en daar stelde hij het al zoals het was.
Won hij niet, dan kraakten ze hem zo af dat hij zelfs een wielertoerist die ene dag die zegen in een Kermiskoers niet wilde gunnen. Won hij, was het weer de vraag waarom? "Wat kan ik doen om goed te doen voor iedereen?" Daar was Frank mee bezig, goed doen voor iedereen, behalve voor zichzelf...


Maar ik zoek even het fragment met de afscheidsbrief van Karl, een mooi afscheid aan een groot wielrenner en groot mens.
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sporzatips/MG_RIP_Frank_Vandenbroucke/1.618940
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal