Auteur Topic: Tour de France 2010  (gelezen 4948 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

guest13

  • Gast
Tour de France 2010
« Gepost op: 24 juni 2010, 01:04:12 »

Offline RAUL7

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 125
    • Bekijk profiel
Een tegen allen, allen tegen Alberto Contador in de Tour
« Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2010, 16:15:31 »
Een tegen allen, allen tegen Alberto Contador. Dat is het devies van de 97e Ronde van Frankrijk die zaterdag in Rotterdam van start gaat met een tijdrit van 8,9 kilometer. De tweevoudige Spaanse Tourwinnaar wordt de té kloppen man in de drieweekse beproeving over verraderlijke kasseien, te duchten windgaten, nijdige colletjes en nooit eindigende beklimmingen. 'El Pistolero' zag in het tussenseizoen bij Astana de Lance Armstrong-kolonie verdwijnen, waardoor hij nu bevrijd van het startpodium zal rollen. Contador heeft aan zijn zijde niemand minder dan de herrezen Alexander Vinokourov, in Luik-Bastenaken-Luik en de Giro terug renner geworden...

http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-De-France/article/detail/1124707/2010/07/01/Een-tegen-allen-allen-tegen-Alberto-Contador-in-de-Tour.dhtml
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2010, 16:18:54 door RAUL7 »

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
Tour de France 2010
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2010, 13:55:05 »
2010, de Tour die de geschiedenis ingaat als de Ronde teveel voor Lance Armstrong.
2010, de Tour die de geschiedenis ingaat als het debacle van Spa, waar Contador gedwongen werd te wachten op de gebroeders Schleck.
2010, de Tour die de geschiedenis ingaat als de Ronde waar Alberto zou moeten wachten op Andy, als hij materiaalpech had.
2010, de Tour die de geschiedenis ingaat als de Ronde van een arrogante Belg, VDB is de naam.
 
Wat gebeurde er allemaal in deze Tour? ???
De Ronde die veel te zwaar is voor een menselijk wezen, niemand kan dit moordend tempo met een gemiddelde van boven de 30 graden aan.
Wij roepen om strijd, wij roepen om heroïsche taferelen, en schrikken ons weer eens een bult van jewelste als een der jongens zich bezondigt aan doping.
Clean? Kan iemand clean 3 weken in deze vreselijke hitte, waar iedereen probeert zijn deel van de geldkoek te verkrijgen, fietsen, tegen dit verschroeiende tempo, en bergen beklimmen waar wij amper met de wagen op raken?
 
Het begon allemaal in Rotterdam, terwijl wij, Rakkers, ons feestje vierden in Living Room en Argentinië een pak slaag kreeg van de Duitsers.
De proloog was een secondenspel, en er volgde een dolle rit tegen meer dan 40 per uur door Nederland naar Belgenland, waar zowaar een LBL werd uitgevochten. Daar werd echter de spirit gezet, een spirit om snel te vergeten......
De Heer Cancelara, Spartacus, zag dat zijn troepen sneuvelden in een massale valpartij (in welke eerste Tourweek gebeuren er geen massale valpartijen trouwens) en besloot op zijn eentje de rit te neutraliseren en zelfs met de Tourdirectie een neutralisatie af te spreken.
Het grootste slachtoffer? Volgens mij Hushovd, die DE kans had daar al stevig in het groen te staan en nu zelfs op een Col Buiten Categorie mee in de aanval moet om Petaqi uit het groen te houden. Laatste zou wel eens tegen de lamp kunnen lopen, nu een onderzoek naar doping tegen hem opgezet wordt en er wat capsules met antibiotica voor zijn hond (een windhond) gevonden werden bij een huiszoeking... .
Het andere slachtoffer? Niet de gevallen Schleck maar Contador, die daar minuten wachtte op de gebroeders. Het is KOERS heren, KOERS, en dan telt alleen de wet van de sterkste, niet wachten op gesneuvelden.  Jullie, Tourhelden, zouden moeten weten dat het beter is de vijand te kwetsen dan te doen sneuvelen, voor iedere gekwetste zijn er manschappen nodig om hen bij te staan, naar een dode moet niet meer omgekeken worden. Wie hield Cancelara tegen zich laten af te zakken naar Andy en met hem een ploegentijdrit achtervolging in te zetten trouwens? Slimme man, het brommertje, praten met de Tourdirectie om enkel eigenbelangen te dienen.
Het ging van kwaad naar erger, en de renners moesten ook nog eens de kasseien over van PR. De aangekondigde strijd daar werd er eentje die Lance zich anders had voorgesteld.
Lance had pech, viel, viel en viel. Hij had deze Ronde Te Veel zich anders voorgesteld, en Alberto, de gedoodverfde winnaar van deze Ronde, hield verbazingwekkend goed stand, en kreeg de steun van een herrezen Mijnheer Vino. Grote Klasse wat deze jongen liet zien in deze Tourweken.
 
Lance had pech, gewoon omdat ie op de limiet reed, of net over de limiet, en al snel besefte hij dat hij niet meer in staat was enige concurrentie te bieden aan de groten, met name Alberto EN Andy.
Andy die zijn grote broer Frank verloor met een dubbele sleutelbeenbreuk, en Alberto die steeds beter voor de dag kwam.
De Alpen brachten niet wat de Alpen moesten brengen. Naar mijn bescheiden mening was dat de enige plaats waar Alberto enigzins in verlegenheid kon worden gebracht, en zeker met een tijdrit van meer dan 52 kilometer op de slotzaterdag moest Andy gewoon veel meer tijd pakken op Alberto. Het werd een spelletje van niet kunnen, niet goed genoeg zijn, dat zich uitte in frustratie. Pure frustratie bij Andy en de andere concurenten van Contador, die gewoon een zeer goede Tour rijdt, en die helemaal niet hoeft aan te vallen.
Een opvallend frisse verschijning en onze hoop in  bange dagen, de Heer VDB. Een renner naar mijn hart.
VDB, zo arrogant zagen we enkel die andere VDB, maar de deze doet het met de pedalen en niet met de show, die de - helaas veel te jong gestorven Frank VDB - wel tentoon spreidde.  Wel, en dat is gewoon een vaststelling, is deze jonge gast top, en heeft hij meer op kop gereden dan de ganse ploeg van Astana en Saxo tesaam. Jurgen leidde de dans op bijna alle cols, hielp Andy wanneer hij het moeilijk had, hielp Alberto, hielp Lance, en was niet te beroerd ZIJN tempo op te leggen aan de groep der favorieten, steeds weer.
VDB, voor mij de ontdekking van deze Ronde. Hij is in staat top 3 te rijden, ja, hij was het zelfs in staat deze Ronde, ware het niet dat de ploegen met een ei in hun holletje zitten om zelfs plaats 14 in deze Ronde veilig te stellen en daar een ganse ploeg op te laten  jagen. Helaas, gekkenwerk, je moet de ploegen van de absolute kopmannen van deze Ronde het werk laten doen en niet derderangsploegskes het vuile werk laten opknappen.
 
Gisteren was ik dan ook niet verbaasd dat Jurgen op meer dan 100 kilometer van de aankomst ten aanval trok. En nummer drie, zes, zeven volgden NIET, ze konden gewoon niet volgen. Ik had toen de onvoorwaardelijke steun van Rabobank verwacht, die samen met Denis konden een ultieme gooi doen naar het podium in Parijs.
Helaas wordt Rabobank geleid door een bende Zakelijke Hollanders, die van koers geen brood hebben gegeten en VBB lieten wegrijden. Al snel had hij een dikke halve minuut op de troepen Contador, en geen kat van Rabobank die zag wat er te gebeuren stond. Helaas, koersinzicht, en faam, neen, ze zijn te dom om te helpen donderen daar bij Rabobank. Denis meesturen met Jurgen, dat was de enige daad die ze moesten hebben verricht en dan maar zien wat Andy kon doen, en hoever Alberto Denis ging laten kunnen uitlopen, met het oog op de laatste bergrit van morgen en de tijdrit van zaterdag in het verschiet.
Van de aanval van VDB hadden zowel Rabo als Astana moeten gebruik maken, om Andy het nog hachelijker te maken dan hij het nu al heeft.
Het zou verdomme wat geweest wijn, Jurgen en Dennis in de aanval met nog twee Cols buiten Categorie voor de boeg, en nummer drie van het algemeen klassement weggereden, die Hollander die plaats vijf bezet weggeblazen en Andy en Alberto die mekaar het zonlicht in hun ogen niet gunnen. Domme Rabobankers toch, dom, dommer, domst, net als de surplace van Andy op een col. Aanvallen, want je krijgt 4 minuten van Alberto aan je witte broek zaterdag... .
 
En laat ons eens even terug gaan naar eergisteren, toen Andy ten aanval trok en zijn ketting van de voorste tandwielen werden getrokken.
Waarom, waarom in godsnaam moet Contador aanvallen? Heel erg simpel, omdat Andy zijn enige rechtstreekse tegenstander is in deze Ronde, en Bertje in het debacle van Spa al minuten heeft gewacht op Andy en anderen.
Uiteraard moet Contador gaan. Uiteraard moet hij dan de aanval inzetten. Bertje heeft volgens mij twee fouten gemaakt die dag. Twee fouten die een groot kampioen niet mag maken.
Ten eerste had hij niet mogen zeggen dat hij het niet had gezien, uiteraard heeft hij gezien dat Andy stil stond, maar enkel terwijl hij in de tegenaanval ging, en toen extra doortrok. Groot gelijk. Hij moest ronduit verkondigen dat hij het heeft gezien, en dat hij daardoor extra doortrok, anders is het geen koers meer, pech hoort er nu eenmaal bij. Gaat Andy ook wachten indien Bertje tijdens de tijdrit zou lekrijden of zou vallen? Het zou nogal een zicht zijn dan. Andy stopt een minuutje want Bertje is gevallen. Ah, we kunnen ook de startvolgorde aanpassen en Bertje tijdens de tijdrit als eerste laten vertrekken. En wat indien iemand de tijdrit moet afleggen bij regenval en zijn naaste concurent niet? En en en..... .
De tweede grote fout die hij maakte: de verontschuldigingen die hij de wereld instuurde vanuit zijn hotelkamer. Nooit, nooit zouden grote kampioenen als Merckx dit gedaan hebben. Pech hoort er nu eenmaal bij en is geen reden om een koers te gaan neutraliseren. No way, de Tour is oorlog, en in oorlog en de liefde is alles toegestaan.
 
Merckx denkt er ook zo het zijne van, Eddy weet waarover hij spreekt.
 
2010, de Tour die in mijn geheugen zal gegrift staan als de Ronde van VDB.
2010, de Tour die zal herinnerd worden als het debacle van Spa.
2010, de Tour die Alberto hopelijk zal winnen, de enige die het echt verdient.
 
De brave Alberto, het heeft hem al veel ellende opgebracht, en ik hoop echt dat hij wat meer haar op zijn tanden krijgt buiten de koers, en eens wat uitspraken doet. Grote kampioenen spreken met de benen, maar moeten ook leiderschap uitstralen en dat is het enige wat ik nog mis aan Alberto. Dan mag hij mee in de gallerij van de allergrootste ronderenners, in willekeurige volgorde Indurain, Merckx, Hinault, Armstrong, ... (verder rijkt mijn geheugen niet meer).
 
Leve de Tour, leve Alberto, en petje af voor Lance, kampioenen die ten onder gaan, een held die maar een gewone mens blijkt te zijn, en niet opgeeft, daar doe ik mijn petje voor af.
 
sexmachine
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2010, 17:52:46 door sexmachine »
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline SexAndPleasure

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
Tour de France 2010
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2010, 19:28:54 »
De tour is werkelijk slaapverwekkend. Op 4 mannen na, die een poging waagden:
Andy, altijd goed voor wat strijdkreten en bluf.
Robert, onze stylist en hoop in bange dagen.
Koos de veteraan, we zien zijn laatste kunstjes, en dat mochten we weten.
Sandy, een luie, geboren Franse winnaar.

Voor de rest dodelijk saai. Zelfs het gehuil en gejammer van Cavendish, wat een meisje.

Maar wat niet is, kan nog komen in de laatse 2 grote afspraken.
Hup Andy hup.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2010, 19:30:39 door Jünther »

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
Een andere Ronde van Frankrijk gezien J.?
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2010, 19:42:42 »
De tour is werkelijk slaapverwekkend. Op 4 mannen na, die een poging waagden:
Andy, altijd goed voor wat strijdkreten en bluf.
Robert, onze stylist en hoop in bange dagen.
Koos de veteraan, we zien zijn laatste kunstjes, en dat mochten we weten.
Sandy, een luie, geboren Franse winnaar.
Ik vrees dat wij een andere Ronde hebben gezien, beste J.  :o
Robert? is dat die Geesinck, die op zijn twitterpagina feller uithaalt dan op zijn fiets??? Een schande, net als Oranje, ik noem dat Zakelijk Fietsen, en zoals we al ondervonden hebben op het WK, daarmee haal je het niet.
Koos? Moerenhout? moest al 17 jaar met pensioen gegaan zijn, met andere woorden, NOOIT een wielrenner geweest.
Andy? Niks van gezien, buiten wat valpartijen en gejank nadien.... "hij MOET op mij wachten, want ik wil op het podium..."


We hebben een andere Ronde gezien, een ander WK, ik heb VDB gezien, die beter is dan alle Ollanders samen en een Contador die niet hoeft aan te vallen, maar simpelweg alle aanvallen countert, en in zijn enthousiasme enkele foutjes maakte, Vino gaan terugpakken, die de dag nadien wraak neemt en een Touretappe op zijn naam schrijft.


Ben ik een chauvinistische Belg? Nope, VDB is rijp voor het podium in 2011, en Robert gaat nog veel bokes moeten eten en minder moeten twitteren en wat meer slapen en vooral bewijzen op de fiets dat hij het wel degelijk kan.
De grote mannen deze Ronde?
Uiteraard Contador, daarnaast een herrezen Vino, een verbluffende VDB, een bescheiden Denis (geen lefgozer genoeg) en een strijdende oude man, Armstrong. Ik ga niet verder in details treden, ik ben benieuwd welke editie van de Ronde Van Frankrijk jij hebt gezien, die van 88?  ;D ;)


Mijn prognose voor de Tour 2011
1. Alberto
2. Jurgen
3. Denis
4. Vino
5. Andy


sexmachine
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Tour de France 2010
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2010, 22:39:01 »
De algemene beschouwingen op de tour van sexmachine komen in belangrijke mate overeen met de tour die ik gezien heb. Ook ik heb met plaatsvervangende schaamte moeten aanschouwen hoe Contador zat te liegen m.b.t. het niet opgemerkt hebben van het kettingprobleem van Schleck alsook de later aangeboden excuses  :-[.
Nergens voor nodig die excuses. Door zijn tegenstanders wordt een psychologisch oorlog gevoerd en in plaats van dat Contador ze hard aanpakt op hun eigen fouten gaat hij kruipen en excuses aanbieden (zijn sympathisanten zullen sympathie voor hem blijven houden en zijn tegenstanders en vijanden zullen hem zwart blijven maken dus hij hoeft echt niet in hun hol te kruipen). Zijn reactie had moeten zijn dat hij inderdaad de materiaalpech had opgemerkt maar dat zijn demarrage al eerder was ingezet en dat hij niet degene is die knecht van Andy Schleck moet spelen; als Andy Schleck een niet voldoende sterk team had die hem bij dat ene pechmoment had kunnen helpen dan is dat zijn probleem. Ook had bij moeten benadrukken dat de tijd is terug gewonnen waar Andy eerder door valpartijen van had geprofiteerd en dat nu de echte strijd kon beginnen tussen hun twee. Volgens mij zou Merckx onder deze omstandigheden iets in deze trant hebben gezegd en ik ga zowaar met terugwerkende kracht sympathie krijgen voor die man.

Schleck benadrukte vandaag dat hij niet op 100% van zijn kunnen heeft gereden en dat hij dat morgen wel zal laten zien. Oftewel hij zegt dus eigenlijk dat hij behoudend en defensief heeft gereden. Met zo'n kleine marge heeft hij dus geen risico durven nemen om Contador op grotere afstand te zetten en beperkte hij zich tot zich vast klampen aan de achterwiel van Contador. Nou moet hij niet zeuren dat hij die kleine marge kwijt geraakt is door kettingpech (eigen schuld dikke bult) want zijn manier van rijden was een tourwinnaar niet waardig. Hij loopt nu zelfs het risico dat zijn marge niet groot genoeg is om Sanchez en Mensjov achter zich te laten in het eindklassement

In deze tour maakt Contador niet zo'n verpletterende indruk als vorig jaar. Mogelijk is hij iets minder sterk (minder wraaklustig  ;D)  dan een jaar eerder maar ik denk dat het in belangrijke mate ligt aan de etappes in deze tour; de bergetappes eindigen vaak na kilometerslange afdalingen of krijgen nog een laatste klim van slechts enkele kilometers. Een anti-contador tour zou ik bijna willen denken  ::).  Morgen op de Tourmalet krijgen we een etappe waar Contador wel in kan excelleren maar ook is het een etappe volledig naar de smaak van zijn directe concurrent Andy Schleck. Ben erg benieuwd naar het verloop van de etappe morgen. De heren Contador en Schleck verborgen vandaag heel duidelijk hun kaarten.

Verder een erg knappe tour van Vinokourov. Hij heeft zich enorm opgeofferd voor Contador. Ik denk dat deze man een podiumplaats had bereikt indien hij de kopman was van een eigen team. Contador mag erg blij zijn met deze superknecht. Na deze tour is Contador opnieuw  een superknecht kwijt  ???

Ook vermeldenswaardig is de goeie tour van Gesink en Van den Broeck maar ik vrees voor ze dat hun achterstand te groot is om een podiumplaats te bereiken.
En wat Armstrong betreft, deze Tour was voor hem een Tour teveel.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2010, 22:58:13 door Picasso »

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
de berg die een muis baarde
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2010, 12:50:27 »
De Tourmalet, tot tweemaal toe op het programma van deze Ronde, baarde een muis.
Helaas was Andy gewoon bang van Bertje, anders had hij een berg vroeger ten aanval getroken. Hij moet ook weten dat hij op de Tourmalet tegen een betere klimmer geen tijd kon terugpakken, en dat een aanval vroeger in de etappe wel Contador kon doen breken (in de veronderstelling dat Contador hem dan niet zou vernederen). Te bang voor Contador, Andy is een bange steengoede renner. Als ik eht profiel van die rit nog eens bekijk, met een Col Hors Cat en dan een afdaling en dan effe vlak, om zo de Tourmalet op te moeten, snap ik gewoon NIET dat Andy wacht tot op de flanken van de Tourmalet.
Tenzij, tenzij en tenzij hij bang was, wat de enige verklaring kan zijn. Schreeuw dan niet van de daken dat je alles of niets gaat spelen, als je enkel zinnens bent met losse flodders te schieten op de flanken van de Tourmalet. Iets anders kan ik niet concluderen.


Sastre trok ten aanval toen de koers geneutraliseerd werd door een valpartij van de derde in het klassement. Ik kon er wel om lachen, Sastre die de ganse dag hing te bengelen tussen de vroege vlucht van de dag en het peleton, geneutraliseerd door ..... ja, hoor, door Bertje.
Ik ben volledig tegen het lamleggen van de koers voor een valpartij, Sastre was trouwens ook al gevallen en niemand die op hem wachtte. Deze keer echter vond ik het geweldig van Alberto, gewoon hetzelfde doen wat de ploeg Schleck deed, maar dan voor een tegenstander in het klassement, niet voor een teammaat. Getuigt van lef en van zijn kunnen, en van zelfvertrouwen.
Dom, dommer en domst van de andere groten om die neutralisatie te aanvaarden. Mijn hoofd kan er niet bij dat Rabobank gewillig kruipt op zulke momenten, de plaatsen 4 en 6 in de algemene rangschikking bezettend, te dom voor woorden, of bang afgestraft te worden later in de rit en dus toch niet goed genoeg?


Het verhaal van de dag dan maar?
Andy die veel te laat ten aanval trok, en om maar een reden: Bertje was sterker dan hem, en dat heeft hij gevoeld. Diegenen die goed hebben opgelet tijdens de "aanval"van Andy hebben ook wel opgemerkt dat Bertje steeds ter hoogte van de achterste tandwielen van Andy hing, tenzij Andy ging rechtop lopen, dan moest Bertje aan het achterwiel.
Andy was, helaas voor hem, nooit bekwaam dartel rechtop te klimmen, maar ging steeds in het zadel.
Ikzelf had het gevoel dat Bertje het wel goed vond en dat hij Andy niet wou vernederen in de klim. misschien heeft het iets te maken met de toekomstplannen van Bertje, met de fietssponsor en met "geen vijanden maken", iets dat deze Ronde belangrijker is dan zich groots tonen.


AC werd al enkele malen onterecht uitgejouwd, en ik denk dat hij gewoon niet wou winnen, en zijn schijnaanval was enkel om Andy te tonen dat hij veel sterker was.
Bertje gaf dan ook de rit als geschenk, wat hem weer zou moeten geliefder maken bij het publiek. Fout, maar het siert wel de man en het toont dat hij niet DE grote kampioen is, hij mist dat tikkeltje lef.


Voor mij is Bertje gewoon te braaf, beperkt hij zich iets te veel tot volgen, maar waar niemand meer aan zal twijfelen, hij is DE beste, en hij rijdt met sprekend gemak iedereen in de tijdritten en in de bergen naar huis.


Het podium? Andy op twee nu? Ik denk het wel, alhoewel een Denis in supervorm misschien zou moeten in staat zijn 5 minuten op 50 kilometer te pakken van de Letzenburger.
Dat Bertje het zal halen is nu wel zeker, en het podium vervolledigd door een Letzenburger en een Rus.
Plaatsen 5 en 6 worden dit jaar ingenomen door een Belg en een Nederlander, hoe lang is dat geleden, dat de Lage Landen twee man in de top 6 konden posteren?
Mijn excuses trouwens aan die Robert Geesinck, hij heeft me aangenaam verbaasd op de flanken van de Tourmalet, alleen vond ik hem over de ganse Tour iets te defensief rijden, in tegenstelling tot JVDB, die STEEDS, bij iedere berg binnen de eerste drie plaatsten in het peleton te vinden was, en die niet te beroerd was kop te trekken bergop voor de groten der wieleraarde.


Al bij al was het een zeer mooie Ronde, eentje die Junther niet heeft gezien, en voor hem heb ik uiteraard beelden van de mooiste Tour aller Tijden, die van 1969, met alle ritten, ik zal dat straks eens in een posting gieten voor de dwalende man...  ;D


sexmachine
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
Laurent89 over Andy en Contador
« Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2010, 11:19:20 »
[box title=Laurent89]Enkele uren na sexmachine geeft ook Laurent89 zijn visie op de strijd Contador-Schleck.
Niet verbazingwekkend dat ook hij de mening deelt van sexmachine, die zichzelf al jaren profileert als een BIG wielerkenner  ;D
Hier volgen enkele uitspraken van mijn "vriend" Laurent89  :o
[box class=windowbg]Na de rit op de Tourmalet was ik wat ontgoocheld en gefrustreerd. Schleck had aangekondigd dat hij zou uitpakken, dat hij het geel zou veroveren en wat weet ik nog allemaal.Schleck is in de bergen even goed als Contador en dat is goed nieuws voor de toekomst. Maar hij maakt fouten die Contador niet maakt. Schleck heeft nog heel wat te leren.Schleck had ook niet telkens mogen wachten tot de slotklim om aan te vallen, want op zo'n slotklim is Contador zo goed als onverslaanbaar. Ik denk dat hij wel kon aanvallen, maar het niet  durfde.In de Tour mag je je niet bezighouden met polemieken. Enkel de eindzege telt.Schleck plaatste de actie van Contador op Port de Balès (de Spanjaard wachtte niet op Schleck) meteen in een negatief daglicht. Schleck laat zich op die belangrijke momenten afleiden door dit soort zaken, Contador doet dit niet[/box]Vervolgens had Laurent89 het ook even over onze trots in bange dagen, JVDB... .[box class=windowbg]Hij heeft me verbaasd. Als hij zo blijft evolueren, zal hij in de toekomst zeker meespelen voor het podium.[/box][/box]
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2010, 11:22:11 door sexmachine »
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline Picasso

  • Held
  • *****
  • Berichten: 518
    • Bekijk profiel
Tour de France 2010
« Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2010, 15:41:14 »

Citaat:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Oorspronkelijk bericht Picasso na de tour 2009:
Volgens mij is Andy Schleck de meest serieuze bedreiging voor Contador volgend jaar. Het laatste nieuws is dat Radioshack geïnteresseerd is in Andy.
Hopelijk heeft Andy goed gekeken naar Armstrong afgelopen Tour en bedenkt hij zich wel twee keer voordat hij op een aanbod van het team van deze egocentrische man ingaat.
Mochten ze toch samenwerken dan wordt de volgende tour alleen spannend indien Andy de onbetwiste kopman wordt en Armstrong zich deze keer wel schikt in de rol van luxeknecht.
Ik vrees alleen dat Armstrongs grote plan is dat directe concurrenten in zijn dienst als knecht gaan rijden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat was een bericht van de vorige tour waarin Armstrong gezien werd als grote concurrent in de tour van dit jaar.
Andy Schleck werd dus uiteindelijk de grote concurrent van Contador dit jaar en ik denk dat hij dat ook de komende jaren zal blijven. Maar dat hadden de meesten vorig jaar al ingezien behalve een enkele ziel die het verleden wel goed kon voorspellen  ;D

Ik denk echter niet dat Andy de komende jaren, zolang Contador deelneemt, een tour gaat winnen. Op de bergetappes zijn ze aan elkaar gewaagd en bij individuele tijdritten is Contador beter. Denk zelfs dat Contador in de bergen beter kan dan hij dit jaar liet zien en dat een Schleck in topvorm en een Contador niet in topvorm (zoals dit jaar) nog altijd nipt de balans in het voordeel van Contador is.

Er zijn in het verleden grote namen geweest die allen kenmerken hadden van een echte tourwinnaar maar die niet de hoofdprijs konden pakken omdat elke keer ze de pech hadden dat ze reden in een periode waar een absolute topper continu de hoofdprijs pakte.
Denk aan Gianni Bugno, Zulle, Pantani, Rominger in de periode Indurain; of Ulrich in de periode Armstrong. Of het moet zijn in een overgangsperiode (einde periode Indurain, begin Armstrong) waarin zowel Pantani als Ulrich wel de tour wonnen. Ik vrees voor Schleck dat hij zich bij deze topperlijst gaat scharen van eeuwigen tweeden (zoals bijvoorbeeld ook het nederlands voetbalelftal  ;D) met mogelijkheid van een tourwinst in een overgangsperiode van Contador naar....  ::)