Auteur Topic: Parkeren in Amsterdam  (gelezen 33274 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Gepost op: 25 februari 2012, 08:46:31 »
Parkeren in Amsterdam is duur... tenzij je weet waar je moet zijn. Rij naar Amsterdam-Noord en zet je wagen in de omgeving van de 'Buiksloterweg'. Dat is een grote wijk aan het IJ en er is voldoende gratis parkeerruimte. Vandaaruit ga je enkele honderden meters naar het veerpont naar het centraal station. Dit veerpont vaart ongeveer om de 10 minuten (dag en nacht!) heen en weer en is gratis. Aan het centraal station ga je, ofwel rond het station, ofwel erdoorheen en je bent zo in Amsterdam centrum. Wel opletten dat je het juiste veerpont terug neemt.
« Laatst bewerkt op: 25 februari 2012, 09:03:31 door mechelen »

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2012, 17:15:07 »
Parkeren in Noord vlakbij de pont kost tegenwoordig ook geld. Pontje vaart trouwens om de 4 of 5 min en is alleen leuk als je van veel mensen dicht om je heen houdt (=stervensdruk).

Als je van ver komt is het handigste en voordeligste je auto te parkeren aan de rand van de stad bij een transferium, kost je 8 euro incl. metro naar de binnenstad: http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren/item-/penr/

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 21 december 2012, 18:30:48 »
Parkeren in Noord vlakbij de pont kost tegenwoordig ook geld. Pontje vaart trouwens om de 4 of 5 min en is alleen leuk als je van veel mensen dicht om je heen houdt (=stervensdruk).

Als je van ver komt is het handigste en voordeligste je auto te parkeren aan de rand van de stad bij een transferium, kost je 8 euro incl. metro naar de binnenstad: http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren/item-/penr/


Oops, ik had al een vraag gesteld en je had al geantwoord vooraleer ik de vraag stelde, scuuz me scuuz me  ;D
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2015, 22:24:48 »
Parkeren in het centrum van Amsterdam kan tegenwoordig een stuk voordeliger, m.n. 's avonds en 's nachts. Dan zijn er ook de meeste DVP's dus dat komt mooi uit. Parkeren doe je dan in de garage bij het Oosterdok. Hiervandaan loop je in ongeveer 10 min naar de Wallen.

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2016, 21:59:06 »
Ik hoor steeds meer goede verhalen over de P+R locaties. Als je na tienen 's morgens inrijdt, kost parkeren en ov maar 6 euro per persoon voor een dag. Hier vind je meer informatie: www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2016, 23:55:29 »
Ik hoor steeds meer goede verhalen over de P+R locaties. Als je na tienen 's morgens inrijdt, kost parkeren en ov maar 6 euro per persoon voor een dag. Hier vind je meer informatie: www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen

Ik maak vaker gebruik van een van de 8 P&R locaties aan de rand van Amsterdam. Meestal Amsterdam Arena. OV-ticket is inbegrepen heen en terug. Het kost nauwelijks extra tijd om in de binnenstad te komen met de tram of metro ipv de auto.
En dan de parkeertarieven in het centrum: Centraal Station of Bijenkorf €8,-- per uur :o
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline LellebeL

  • Held
  • *****
  • Berichten: 926
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 9 juni 2016, 00:03:52 »

Ik maak vaker gebruik van een van de 8 P&R locaties aan de rand van Amsterdam.

En dan de parkeertarieven in het centrum: Centraal Station of Bijenkorf €8,-- per uur :o
Belachelijke tarieven en dan komen de kosten van m'n chauffeur d'r ook nog bij!  :steeringwheel:
Ik kan die beste kerel toch moeilijk de hele dag op dat godvergeten stuk moerasland rond de Arena laten wachten terwijl ik comfortabel in de tram zit  ::)

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2016, 00:06:13 »

Ik maak vaker gebruik van een van de 8 P&R locaties aan de rand van Amsterdam.

En dan de parkeertarieven in het centrum: Centraal Station of Bijenkorf €8,-- per uur :o
Belachelijke tarieven en dan komen de kosten van m'n chauffeur d'r ook nog bij!  :steeringwheel:
Ik kan die beste kerel toch moeilijk de hele dag op dat godvergeten stuk moerasland rond de Arena laten wachten terwijl ik comfortabel in de tram zit  ::)

Dan stuur je je chauffeur naar de parking naast de Bijenkorf. 200 Meter lopen en meneer kan voor veel geld, korte tijd plezier hebben  :lol_hitting:
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline LellebeL

  • Held
  • *****
  • Berichten: 926
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2016, 00:17:17 »

Ik maak vaker gebruik van een van de 8 P&R locaties aan de rand van Amsterdam.

En dan de parkeertarieven in het centrum: Centraal Station of Bijenkorf €8,-- per uur :o
Belachelijke tarieven en dan komen de kosten van m'n chauffeur d'r ook nog bij!  :steeringwheel:
Ik kan die beste kerel toch moeilijk de hele dag op dat godvergeten stuk moerasland rond de Arena laten wachten terwijl ik comfortabel in de tram zit  ::)

Dan stuur je je chauffeur naar de parking naast de Bijenkorf. 200 Meter lopen en meneer kan voor veel geld, korte tijd plezier hebben  :lol_hitting:
Niets d'r van!
Karel blijft mooi in de wagen wachten terwijl die ergens op de stoep staat: is gratis  :lol_hitting:

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: 9 juni 2016, 03:32:39 »
Als je informatie geeft geef dan wel de goede feiten. Parkeren in het centrum van Amsterdam kost al jarenlang 5 euro dan wel 4 euro per uur. In de garages zoals de Bijenkorf en zeker die aan het Oosterdok is het meestal iets goedkoper.

Offline Sjeufke

  • Queens expert
  • Held
  • Berichten: 3678
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #10 Gepost op: 9 juni 2016, 07:57:32 »
Als je informatie geeft geef dan wel de goede feiten. Parkeren in het centrum van Amsterdam kost al jarenlang 5 euro dan wel 4 euro per uur. In de garages zoals de Bijenkorf en zeker die aan het Oosterdok is het meestal iets goedkoper.
Je hebt een punt! Bijna goed! Het is 'maar' €6,00 per uur!! (Bijenkorf)
Die €8,-- staan mij nog ergens bij namelijk. Ik zal net iets langer dan één uur hebben geparkeerd tijdens mijn bezoekjes aan de meisjes.

[attachimg=2]

[attachimg=3]
Teddybear Sjeufke heeft altijd zin in een Gleufke

Offline TnA Addict

  • rakker
  • ***
  • Berichten: 224
  • T & A Addicted
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #11 Gepost op: 16 september 2016, 00:16:39 »
Voor parkeren in een groot deel van het centrum, ook de Wallen, moet tegenwoordig tot 4 uur 's nachts worden betaald.

Offline Dutchlover.ASD

  • rakkertje
  • **
  • Berichten: 30
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #12 Gepost op: 29 juni 2020, 00:02:15 »
Het laatste bericht hier is alweer 4 jaar oud en dus qua parkeerplekken, prijzen enz. redelijk gedateerd.

De link onderaan deze reactie, van de gemeente Amsterdam, bevat alle mogelijke parkeergebieden, met daarin; parkeren langs de weg/straat, de (bewaakte) parkeerplaatsen, garages, tijden en tarieven. Alles mooi weergegeven, in een overzichtelijke en interactieve kaart van Amsterdam. Verder nog wat relevante links naar sites voor openbaar vervoer. Klik of tik op een gebied, p&r of garage en je ziet gelijk de tijden en tarieven. Is de tijd in de pop-up blanco=gratis. Ook in de, steeds minder wordende, niet ingekleurde gebieden, betaal je niks.
Wallen en Spui/Singel vindt je in het (duurste) paarse Centrum
Ruysdaelkade, vindt je in het lichtblauwe deel, naast dat groene vlekje, dat we hier het Vondelpark noemen.
Privé clubs (bordelen), daarvan vindt je de meeste in het lichtblauwe en het roze deel.
De dames die in hun woning ontvangen, die vindt je in elk stadsdeel. Daar kan zelfs een geboren Amsterdammer, de mist mee ingaan.
Betalen die je in harde en papieren euro's, met je bankkaart of een mobiele parkeer App, als yellow brick.

Als je je auto, nou te ver van een van de Amsterdamse hoerenbuurten hebt geparkeerd, openbaar vervoer informatie vind je op de sites van: GVB, RNET, 9292 en OV-chipkaart
Let er wel op, dat je in deze corona tijden, in het openbaar vervoer en op de perrons/haltes/kades, altijd een gezichtsmasker dient te dragen.

Zie onderstaande links
Parkeren: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeertarieven/
Stadsbus, tram en pontveer: https://www.GVB.nl/
Metro een regio bus: https://www.rnet.nl/
Reistijden een netwerk informatie van alle Nederlandse OV bedrijven: https://9292.nl/
Je persoonlijke of anonieme OV kaart: https://www.OV-chipkaart.nl/ overigens kan je nog steeds losse kaartjes kopen, echter uitsluitend met je bankpas.

Was getekend, jullie Mokumse wandelvriend,
Mark
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2020, 00:35:18 door Dutchlover.ASD »
Was getekend, jullie Mokumse wandelvriend,
Mark

Offline sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16209
    • Bekijk profiel
Parkeren in Amsterdam
« Reactie #13 Gepost op: 29 juni 2020, 00:15:26 »
Ook voor jou een warm welkom hier.
Bedankt voor de info  ;)
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal