Auteur Topic: Het ontstaan van RelaxxxBoard  (gelezen 9312 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online sexmachine

  • Forumbeheerder
  • Held
  • *****
  • Berichten: 16208
    • Bekijk profiel
Het ontstaan van RelaxxxBoard
« Gepost op: 2 juni 2010, 17:33:09 »
SEPTEMBER 2008: HET IDEE
 
Ik herinner me het nog als gisteren, ik had net ene Foots leren kennen, en was met die brave man aan het msn-en, we spreken september 2008.
De volgende vraag kwam van mijn lippen: "Waarom richten we geen eigen forum op, dat kunnen wij ook."
 
Er kwam maar weinig reactie van de heer Foots, buiten een gematigd positieve reactie.
Maar den dezen (lees: sexmachine) kent Foots een beetje, en weet dat geen neen een "ik denk er over na en laat je ten gepaste tijd wel iets weten" betekent. Verder werd er niet meer over gesproken. Het bleef stil, en mijn droom, ooit met vrienden een board te beginnen, werd opgeborgen, tot ....
 
APRIL 2010: DE EERSTE KUS

... tot die mooie dag in april, waarop Foots me zei: "Je hebt me ooit verteld van een eigen board, waarom maken we daar eens geen werk van?"
Ik, ik twijfelde geen seconde en repliceerde: "1 juni zijn we online"
 
DE VERLOVING
 
En toen kwam de vraag, wat willen we, waarvoor doen we het, gaan we het commercieel aanpakken of niet, willen we het zoveelste forum op een rij zijn, hoe bekijken we het. Al snel werd duidelijk dat we een vernieuwend concept nastreefden, en dat we iets totaal anders wilden dan een forum op zich. Het concept van een eigen portal op te starten was geboren. En de bevalling zou geen keizersnede worden, het werden voor ondergetekende de meest hectische weken van zijn leven.
 
Ons hoofddoel? Een portal opzetten, die een thuishaven moet worden voor vrienden en voor mensen, die deze hobby met ons delen.
Al vlug beseften we dat we een goede (lees: snelle) chat nodig hadden, een snelle website en wat software om de boel in mekaar te doen passen.
Ik gebruikte mijn blog om wat chatsoftware te testen en met behulp van heel wat vrienden werd dat sukje software al goedgekeurd.
Ha ha, dat ging effe makkelijk, en ik glunderde. Ik wist echter NIET wat me te wachten stond.
 
DE SEX OTFEWEL: DE BEVRUCHTING

De werkzaamheden aan Foots woonst werden stopgezet (maak je niet ongerust, oude lelijke jongen, binnen twee weken hervatten we en werken we de boel af), en den deze stortte zich volledig op de software. Het werd een zoektocht van jewelste en mijn oortjes flapperden. Euh, dat was makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik las over CMS (Content Management System), ik las over Vbulletin, over phpBB, over SMF, over Joomla, PHPNuke, en ik crashte al bij het lezen alleen. Onze vriend Foots keek over zijn schouders mee. Als ik heel eerlijk moet zijn, als hij echt in me geloofde, is hij een kieke, ik geloofde zelf niet dat het me ging lukken.
 
Intussen hadden we besloten niet neen te zeggen tegen eventuele sponsoring. Waarom zouden we, mensen lokken doe je door iets moois aan te bieden en iedereen wil wel korting, vrijkaartjes.
 
Liberalisme, daar wilden we naartoe werken, liberalisme, dat vertaald wordt door Foots als: "jij komt graag in Living Room, kater verkiest Villa Vertigo, Jabber is een fan van GT, Jünther verkiest Acapulco, laten we dus streven naar een portal die voor iedereen wat biedt, en laat ieder de vrijheid zijn eigen keuzes te maken. Ook mensen die graag naar La Luna gaan en er over berichten, zijn bij ons meer dan welkom."En Foots had weer eens overschot van gelijk. gezelligheid en liberalisme troef, werd dan ook ons motto, dat ik vrij vertaal naar.... "where sexxx really matters"  ;)
Laat het duidelijk zijn, het is niet onze bedoeling er rijk van te worden, het is onze bedoeling de leden wat te kunnen bieden.
 
Foots kwam ook nog met iets anders op de proppen, namelijk mijn goed doel. Erpee, waarom proberen we dat niet op te zetten, met dat bedoel ik een goed doel dat ik voor ogen had, en waar Foots nu mee op de proppen kwam. Ik glunderde, en het gaf me de kracht me er helemaal tegenaan te gooien.
De taken werden verder verdeeld, ik de techniek en Foots de rest. Ik werd zwanger.
 
En nu? Zwanger, en die kleine begon al deftig ten mijn ingewanden te schoppen, een echte relnicht, een klein erpeeke dus.
Ik tesste me gek met phpBB en was tevreden, behalve, ja behalve dat ene extra stukje software, om er een portal van te maken.
Al snel gooide ik het phpBB-idee in de prullenmand, en kwam uit op SMF. De beste forumsoftware in mijn ogen, maar ook daar ontbrak me dat tikkeltje extra. Den deze dus maar eens testen met Drupal, Joomla met bridges, WordXpress, en schreef zich volledig te pletter.
PHP? nooit van gehoord tot 5 mei, ja, ik wist wel dat het bestond, maar voor de rest liet ik dat graag over aan programmeurs.
 
DE GEBOORTELIJST
 
Ik bleef testen en besloot dan ook een geboortelijst aan te vragen bij mijne vent. Het domein werd geregistreerd en op 11 mei maakten we de geboortelijst aan. Ik kon eindelijk op de officiële server gaan knoeien.
ik ben wie ik ben en het duurde dan ook niet al te lang vooraleer ik dit adres bekend maakte, terwijl ik nog niks, maar dan ook niks voor mekaar geprogrammeerd had.
Foots moet stenen ballen gekregen hebben van mijn gedrag, maar hij zweeg, Foots is een verdraagzaam mens.
 
Ik testte en testte en besloot voor de oplossing PHPNuke met ingebouwde phpBB sotfware te kiezen en begon online aan de ontwikkeling ervan, stapje per stapje, poot per poot. De kleine begon intussen al flink te stampen in mijnen buik, hij wou er vroegtijdig uit. De chat draaide goed onder PHPNuke, alles, behalve...
 
COMPLICATIES
 
... behalve wat ik echt wou. We schrijven en lezen 24 mei, en ik verklap mijn geheimpje. Op 24 mei traden er serieuze complicaties op bij de hoogzwangere erpee. De software deed NIET wat hij zou, namelijk een portal maken, ik kreeg het NIET voor mekaar een board binnen PHPNuke op te zetten met chat en een portal die naar mijn zin was.
Ik besloot dus alles volledig weg te gooien en opnieuw te starten.
Ach, what te fuck, ik had nog 6 volle dagen van 20 tot 22 werkuren om alles terug op te zetten. ik had 1 groot voordeel, ik kende intussen al een beetje (een beetje Jabber, ik ben een klungel, ik weet het) van PHP, scripting en programmatiebrol.
 
SCHIJNBEVALLING
 
Wat Foots ook nog niet weet, ik gaf het voor mezelf bijna op, ik zou de handdoek in de ring gooien, maar werd gesterkt door de vrienden op de chat. Een chat die ik nooit zou online krijgen, intussen hadden de ontwikkelaars van de chatsoftware (betalende chat verdomme) laten weten dat ik maar moest vragen aan de forumsofwareontwikkelaars om een block te ontwikkelen. Dag Jan, jaaaaaaaaaaaaaaa, dag Jan, ik stond op crashen, moest helemaal vanaf nul beginnen en dan ook dat nog. Het deed erg pijn in mijn buik en ik vreesde voor een misval, gefaald op alle gebied, total loss... .
in allerijl schreef ik mezelf twee uur complete rust voor, ik haalde mijn aluminium ros van stal en fietste alles wat ik in me had compleet uit mijn lijf. Twee uur lang fietste ik als een dolle, en reed me compleet leeg. Dat gaf me de nodige rust en moed er terug in te vliegen, en ik begon als een bezetene te werken. Ik zocht en kwam terug bij mijn initiële idee, een forumsoftware met een portal eromheen, een chat erin en ik vond terug mijn eerste liefde. SMF.
Het ongeboren kind masseerde mijn buik en ik vond de innerlijke rust. Yes, erpee, ga ervoor, en verbaas jezelf. Enkel dat kan je nog redden.
 
DE LAATSTE DAGEN
 
Ik vond SMF, bouwde een portal eromheen, herschreef thema's en vond een gepaste chat. Nog vier "werkedage"en yesssss, maar op tijd klaar raken, neen, daar geloofde ik zelf niet meer in. 2 uur per nacht probeerde ik mijn ogen te sluiten, helaas, ik kon niet rusten.
Het zag er allesbehalve goed uit, maar 1 ding was zeker: "Ik had de software gevonden waar ik mee online wou, en dat sterkte me in mijn gevecht tegen de tijd."
 
DE WEEËN
 
31 mei omstreeks 18 uur begonnen de weeën. Ik was zo goed als klaar geraakt, ik kon het zelf bijna niet geloven dat het me toch gelukt was, en vroeg me enkel af wat de chatvrienden ervan zouden vinden. Dat was alles wat er door me heen ging. Wat wat wat...
 
 
.... ONLINE. Omstreeks 21 uur perste ik uit volle macht en het kind werd geboren. Het kind (en nu kan ik er wel om lachen) dat voor mij altijd zal blijven "het kind met het streepje" noemen. Het moulatje had verdorie een wit steepje op zijn voorhoofd. Kruisbestuiving. Dat kon niet , Jünther, en gelijk had je, we moesten de perfectie nastreven.
ik crashte volledig en probeerde en probeerde en probeerde. Het leek wel of ik volledig van mijn verstand af was, een simpele tag als <a href> wist ik geeneens meer aan te passen, zocht in de verkeerde php en css files en deed zelfs de boel onbewust crashen, erpee was totaal stuk, en kon dit niet meer alleen. na meer dan 2 weken stonf hij op het punt, net voor de geboorte, het op te geven.
 
DE GEBOORTE
 
Gelukkig had ik een Jabber op chat, die 2 minuten voor middernacht het voor mekaar kreeg: relaxxxboard was geboren.
 
EN NU?

Nu zitten we bijna 2 dagen verder, en alles lijkt naar behoren te werken, we krijgen positieve reacties op de layout, op het geheel, en op de portal op zich.
Vandaag hebben we nog een gallery op jullie losgelaten, en we zijn de kaap van de 30 relaxxxrakkers voorbij, en de kaap van de 10 000 pageviews.
ik ben een tevreden man.
 
Zaterdag vieren we ons geboortefeestje in Living Room, en iedereen is van harte welkom, jullie zullen het me moeten vergeven, maar dan ga ik volledig los. De stress van 20 dagen noeste arbeid van me afgooien.
Ik wens ook iedereen te bedanken die in ons geloofde, en met iedereen bedoel ik ehct iedereen. Ik wens ook de mods te bedanken, die zich geëngageerd hebben, de leden die zich al hebben geregistreerd, en we verwachten dat jullie enkel jullie goed humeur meebrengen naar Living Room zaterdag, meer vragen we niet.
 
Wij hopen van harte dat iedereen zich hier thuis gaat voelen, en hopen een plekje te kunnen maken, waar jullie graag komen, waar het gezellig toeven is, waar we kunnen lachen en zeveren, en schrijven (en genieten van) onze hobby.
En al de rest is geschiedenis... .
 
Vanwege sexmachine, foots en de volledige crew: Welcome on (Relaxxx)Board  ;)
 
En nu, nu ga ik aan die arbeit, want ik moet tegen zaterdag de board Living Room afwerken... .
 
« Laatst bewerkt op: 2 juni 2010, 20:42:21 door sexmachine »
"Iedereen heeft recht op z'n eigen afwijking" - Miss Wartaal

Offline foots

  • founding father
  • Held
  • Berichten: 5301
    • Bekijk profiel
Het ontstaan van RelaxxxBoard
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2010, 20:26:05 »
Relaxxx Rakkers,


Ik wenste toenmalige RP, en nu Sexmachine een dikke proficiat en ja, dat meende ik van harte. Zelf ben ik als man slechts een keer in actie geschoten en dat is eigenlijk alles, maar het werk is duidelijk geleverd door de " one and only" . Geen punt, was zo afgesproken en ik ben trots op zowel het mooie kindtje (de site) als het wijf SM.


Tja dat SM na deze bevalling niet dikker of lelijker is geworden heeft te maken dat de postnatale depressie die ons Junther  sm naartoe probeerde te verleiden toch niet gelukt is. Het streepje heeft slechts voor een eendaagse door het lint gezorgd en Jabberwalkie was de rustige reddende engel, die net als in GT rustig blijft, maar wel degelijk een zware inspanning levert die vele het nakijken geeft.


Daarom bedank ik zowel Jabberwalkie, maar ook Junther, door deze actie heeft sm begrepen wat het woord " stangen"  betekent, en dat is iets waar sm zich de voorgaande jaren te vaak toe liet verleiden.

Het is een prachtig site, en jawel nu kan ik als vader ook zorgen dat het kindtje goed gevuld wordt met nuttige, leuke en praktische zaken. Iets wat ik altijd met plezier heb gedaan, want het blijft nu eenmaal een fantastische hobby om te relaxen, maar het is ook leuk om een site te hebben waar je soortgenoten vindt om te chatten of info te zoeken voor de volgende relaxxx.


Iedereen veel plezier ermee en kijk eens goed naar de vele leuke mogelijkheden om je reacties nog leuker te maken.





Groet, Foots
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2010, 17:04:37 door sexmachine »
Relaxxxboard, van leden, door leden en voor leden.

Hoeren neuken, nooit meer werken !
Trouwen is een garantiebewijs voor niet goed, geld kwijt !
Een DVP is goedkoper dan een vrouw en wordt niet ouder, lelijker of dikker en heeft altijd zin.