Auteur Topic: Schilde, Alkoof  (gelezen 13657 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mechelen

  • Keurvorst
  • Held
  • *****
  • Berichten: 3591
    • Bekijk profiel
Schilde, Alkoof
« Gepost op: 3 oktober 2012, 01:52:49 »
Alkoof

Turnhoutsebaan 494
2970 Schilde


http://alkoof.weebly.com/contact.html

Offline Vanderbeffen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2448
    • Bekijk profiel
Schilde, Alkoof
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2021, 16:34:44 »
Vandaag ben ik, bij wijze van wetenschappelijk onderzoek, een onderzoek gaan doen aangaande hoe het voelt om in een alkoof klaar te komen. Ik vond een tweetal alkoven die eventueel konden dienstbaar zijn bij mijn proefproject. Ik heb de alkoof van Schilde gekozen. Vermits klaarkomen zonder assistente ook geen ruk waard is, had ik in de stille Antwerpse Kempen de geschikte hulp gevonden bij een dame die mij eerder al enkele keren geassisteerd had bij dit soort proeven.  ;D ;D ;D

De Alkoof ziet er langs de buitenkant als een soort groot huis uit, gelegen langs de drukke Turnhoutse Baan in Schilde. Parking achteraan, ingang zoals vroeger bij de dorpswinkel op zondag: ook langs achter. Een gekend en beproegd concept voor dit soort amusementstenten.

We betaalden 40 euro voor een standaardkamer. De vrij zwijgzame dame aan de receptie overhandigde ons de sleutel. Veel volk was er niet: de parking was leeg. Er werden ook geen vragen gesteld over 'welke kamer': het was nummer 11, en daarmee basta. Net zoals bij de gemiddelde Vlaamse wegomlegging, moesten we vervolgens zelf maar uitzoeken waar die kamer zich zou kunnen bevinden. Dat bleek dan, na een eerste verkeerde gok, op de eerste verdieping te zijn. Een smalle gang met heel wat gelijkaardige deuren, en op eentje daarvan stond dan toch '11'.

De kamer zelf viel in al haar eenvoud best wel mee. Basic, maar 40 euro mag je ook geen luxe verwachten. Alles wat er nodig is, was aanwezig. Een kapstok voor degenen die misschien wat kleren willen uitdoen  ;D ,  een bed van behoorlijke kwaliteit, en een bescheiden badkamertje met douche en toilet. Het belangrijkste: alles was erg netjes, en verzorgd. Het raam langs de zijkant liet wel heel wat straatlawaai binnen, maar nadat we dat gesloten hadden, bleek de isolatie heel behoorlijk te werken. Hopelijk in beide richtingen, want een poosje later was er in de kamer heel wat meer en opwindender lawaai te horen dan buiten op de straat.

Conclusie: voor een leuke wip is De Alkoof in Schilde een aangename verblijfplaats. In de directe omgeving is er niet veel andere keuze, en wie een lekkere pure meid uit de Kempen wil daten, zal in De Alkoof zeker aan zijn trekken kunnen komen, alhoewel het woord 'trekken' hier een totaal verkeerd beeld ophangt van wat wij er uitgespookt hebben.